کودکان، ناسا و یک اکوسیستم شیشه ای

ما چگونه می توانیم به کودکان بیاموزیم تا از سیاره زمین محافظت نمایند؟ با استفاده از فن آوری توسعه یافته توسط ناسا، آنها می توانند سرگرم شده و ضمناً در خصوص حفظ محيط زيست مسئولیت پذیرتر شوند

اکوسفر (Ecosphere)، قطعه ای از طبیعت در دسترس کودکان. به آنها نشان دهید که چگونه از آن حفاظت نمایند!

اکوسفر چيست؟

این فن آوری باورنکردنی از یک محل بسیار جالب می آید، که مطمئنا توجه کودکانی را که در آرزوی فضانورد شدن می باشند، به سمت خود جلب می کند ... شايد حدس زده باشيد، ناسا!

آنها، يك فضای بسته شيشه اي را بوجود آورده اند که مواد غذائی می تواند در آن بطور مستقل بروید، در آنجا آب شیرین وجود دارد و گیاهان اکسیژن تولید می کنند. آنها این ابتکار را بدون دریافت هیچ هزینه ای دراختیار مردم قرار داده اند، با این ايده که به کودکان و بزرگسالان کمک کند تا فرآیندهای طبیعی را به طریق ساده ای درک نمایند.

در اکوسفر، می توانیم میگو، جلبک دریائی، آب دریا و  غيره را در نمونه خوبی از توسعه پایدار بیابیم.

کودکان از طبیعت محافظت می کنند

روش جدیدی را بیابید تا کودکان را به احترام گذاشتن به محیط زیست تشویق نمائید. این اكوسفرها، درست همانند یک حیوان خانگی یا یک گیاه، نیاز به این دارند که هر روز تحت مراقبت قرار گیرند.

اگر ما به کودکان بیاموزیم که چگونه این کار را انجام دهند، آنها شروع به مسئولیت پذیری  می کنند و از طریق مراقبت کردن از این دنیای کوچک، به طبیعت نزدیکتر می شوند.

نگهداری از این محیطها بسیار ساده است. آنها باید به مدت 6 تا 12 ساعت در روز در معرض نور آفتاب قرار گیرند، تا اکوسیستم بطور طبیعی توسعه یابد. ما همچنین باید با ملایمت با آنها رفتار کنیم. بدین طریق، کودکان می توانند بیاموزند که دنیای اطراف آنها چگونه عمل می کند و آنچه که ما تنجام می دهیم چگونه آن را تحت تاثیر قرار می دهد. 

آیا می دانستید ...؟

 اولين آكواريوم كاملاً پايدار از نظر زيست محيطي كه يك اكوسيستم شيشه اي بسته است و بدون هيچگونه نياز به محيط خارج خود قادر به ادامه حيات است و اصطلاحاً ecosphere ناميده مي شود، در اروپا و در موزه دنياي دريا موسوم به Doana قرار دارد؟

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829