انرژی های تجدیدپذیر

مصرف زغال سنگ جهان رکورد زد

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA)، بحران جهانی انرژی ناشی از افزایش قیمت گاز طبیعی، مصرف زغال سنگ را در سال جاری میلادی به بالاترین میزان در ۱۰ سال اخیر رساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA) که روز جمعه منتشر شد، بحران جهانی انرژی ناشی از افزایش قیمت گاز طبیعی، مصرف زغال سنگ را در سال جاری میلادی به بالاترین میزان در 10 سال اخیر رساند.

انتظار می رود مصرف جهانی زغال سنگ در سال 2022 به میزان 1.2 درصد افزایش یابد و برای اولین بار در تاریخ از 8 میلیارد تن در یک سال فراتر رود و رکورد قبلی ثبت شده در سال 2013 را بشکند.

پیش بینی می شود زغال سنگ مورد استفاده در تولید برق که بزرگترین بخش برای مصرف این محصول است، امسال 2 درصد رشد داشته است.

در عین حال، آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی کرد که مصرف زغال‌سنگ صنعتی در سال 2022 بیش از 1 درصد کاهش یابد که دلیل آن کاهش تولید آهن و فولاد ناشی از رکود اقتصادی است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که به دلیل بحران جهانی انرژی و کاهش صادرات گاز از روسیه به اتحادیه اروپا، قیمت زغال سنگ در ماه مارس و سپس در ژوئن به سطوح بی‌سابقه‌ای جهش کرد.

در این گزارش آمده است که مصرف سوخت فسیلی در اروپا برای دومین سال متوالی افزایش خواهد یافت، چرا که بسیاری از کشورها نیروگاه‌های زغال سنگ خود را با وجود برنامه‌های "انتقال سبز" (استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به جای سوخت فسیلی) به دلیل ترس از کمبود گاز بازگشایی کرده‌اند.

آژانس بین المللی انرژی همچنین انتظار دارد که اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه در آسیا - از جمله بزرگترین مصرف کنندگان زغال سنگ در جهان یعنی هند و چین - مصرف خود را در سال آینده افزایش دهند.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود نوشت: این به این معنی است که زغال سنگ همچنان بزرگترین منبع انتشار دی اکسید کربن در سیستم انرژی جهانی خواهد بود.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که اگر انتقال انرژی به انرژی های تجدیدپذیر تسریع نشود، مصرف زغال سنگ احتمالاً تا سال 2025 در سطوح فعلی ثابت باقی می‌ماند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829