بالکن‌های خورشیدی؛ راهکار شهر آلمانی برای کاهش هزینه‌ها

چاپ

مدیران شهر «ینا» در آلمان برای حمایت از شهروندان در راستای کاهش هزینه‌های انرژی و همچنین سهولت دستیابی به برق، کمک‌هزینه نصب پنل‌های خورشیدی بر بالکن‌ها را ارائه می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی در شهر ینا آلمان طرح حمایتی خود برای نصب پنل‌های فتوولتائیک (PV) روی بالکن‌های شهری خبر داده‌اند. این شهر ادعا می‌کند که با وجود کمبود منابع، این طرح می‌تواند به خانواده‌ها کمک کند تا قبض‌های انرژی خود را از طریق نصب سریع و آسان «سیستم‌های PV بالکن» کاهش دهند.

بر اساس طرح «سیستم‌های PV بالکن» سلول‌های فتوولتائیک کوچکی که به‌طور مستقیم به پریز وصل می‌شوند، به راحتی روی بالکن‌ها نصب می‌شود. از آنجا که نصب آنها نیازی به مداخلات ساختمانی ندارد، این پنل‌ها یک راه عالی برای افرادی است که در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند.

این سیستم قادر به تولید حداکثر ۶۰۰ وات است، اما همچنان به کاهش هزینه قبض برق کمک می‌کند. علاوه بر این، به خانواده‌ها اجازه می‌دهد مزایای انرژی ارزان و پایدار را آزمایش کنند و در انتقال پایداری شرکت کنند.

مقامات محلی بودجه ۱۰۰ هزار یورویی را برای این برنامه اختصاص داده‌اند. علاوه بر این، آنها قصد دارند ۲۵ درصد از هزینه نهایی یک سیستم PV بالکن را برای هر خانوار تا حداکثر ۲۰۰ یورو تأمین کنند. مسئولان همچنین یک مکانیسم بودجه برای گروه‌های آسیب‌پذیر ایجاد کرده‌اند.

بالکن‌های خورشیدی؛ راهکار شهر آلمانی برای کاهش هزینه‌ها

طبق یک بیانیه رسمی، هر کسی که در حال حاضر مزایای اجتماعی دریافت می‌کند می‌تواند برای این کمک‌هزینه درخواست کند و شهر ۷۵ درصد یا حداکثر ۶۰۰ یورو را پوشش می‌دهد. اگرچه این طرح یارانه در مقایسه با طرح‌های مشابه در سایر شهرداری‌ها چندان سخاوتمندانه نیست اما به شهر اجازه می‌دهد تا کمک فوری به خانوارها را ارائه دهد. از آنجایی که سیستم‌ها نیازی به انجام فرآیند نصب پیچیده ندارند، کمک‌هزینه را می‌توان بلافاصله پس از اتمام آن در بودجه خانوارها وارد کرد.

توماس نیچه، شهردار ینا، در این رابطه توضیح داد که افزایش قیمت برق برای بسیاری از ساکنان مشکل است. انرژی خورشیدی نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است و در حالی که صاحبان خانه می‌توانند سیستم‌های PV را در ملک خود نصب کنند، این اقدام برای افراد مستأجر، امری بسیار دشوار است. اینجا است که نیروگاه بالکن می‌تواند کمک‌رسان باشد و به مستأجران فرصت تولید انرژی سازگار با آب و هوا و ارزان را می‌دهد.