زیان ۱۳ تریلیون دلاری کشورهای نفتی از حرکت جهان به سمت انرژی های پاک

چاپ

موسسه «کربن ترکر» به کشورهای تولید کننده نفت و سیاست‌گذاران بین المللی هشدار داد برنامه های دوری از سوختهای فسیلی جهت نجات کره زمین باعث می شود کل ضرر و زیان مالی کشورهای تولید کننده نفت تا ۲۰۴۰ به ۱۳ تریلیون دلار برسد.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بی بی سی، موسسه «کربن ترکر» که تاثیر مالی کاهش استفاده از سوخت های فسیلی را  بررسی می‌کند، در گزارش جدید خود اعلام کرد برخی کشورها حداقل 40 درصد از کل درآمد خود را از دست خواهند داد.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

این موسسه تخمین می‌زند کل ضرر و زیان مالی کشورهای تولید کننده نفت تا 2040 به 13 تریلیون دلار برسد.

 تلاش برای مهار افزایش دمای کره زمین باعث دوری از سوخت‌های فسیلی می‎‌شود. کربن ترکر این گزارش خود را هشداری برای کشورهای تولید کننده نفت و سیاست‌گذاران بین المللی می‌داند که طرح های خود را بر اساس افزایش تقاضا برای نفت تا 2040 برنامه ریزی کرده‌اند.

این موسسه هشدار داد تقاضا برای نفت جهت کمک به محیط زیست باید پایین بیاید و قیمت نفت پایین تر از آن چیزی خواهد بود که تولیدکنندگان و صنعت نفت در حال حاضر انتظار دارند.

این گزارش نگاهی می اندازد به سطح درآمد دولتها در صورت محدود شدن افزایش دمای زمین به 1.65 درجه سانتی گراد.

تمرکز اصلی گزارش این موسسه 40 کشور نفتی است که کاهش درآمد نفتی آنها بسیار چالش برانگیز خواهد بود. ضرر و زیان مالی این کشورها به طور متوسط برابر با 46 درصد درآمد نفت و گاز آنهاست.