مطالب علمی و فن آوری نوین

چگونه سفرهای جاده‌ای خود را مقرون‌ به‌ صرفه کنیم؟

وسایل نقلیه در جاده‌ها تقریبا سه‌چهارم علت انتشار دی‌اکسید کربن(CO۲) حمل‌ و نقل را تشکیل می‌دهند و یکی از بزرگترین عوامل تولید گازهای گلخانه‌ای در سراسر جهان است. برای کمک به رفع این مشکل باید مسیرهایی را انتخاب کنیم که تاثیر آن بر محیط‌ زیست کمتر باشد.
به نقل از ویفروم، مردم در سراسر جهان در تمام موضوعات مربوط به زندگی خویش در حال انتخاب‌های پایدارتر هستند.
 
فشارسنج اعتماد Edelman(نظرسنجی اعتماد دولت) در سال ۲۰۲۲ نشان داد ۷۵ درصد از ما در سراسر جهان نگران تغییرات آب‌ و هوا هستیم یا از آن هراس داریم. جستجوها در خصوص اضطراب وضعیت آب‌ و هوا امسال به بالاترین حد خود رسیده است. همچنین طی پنج سال اخیر جستجو برای تامین کالاهای پایدار تقریبا به میزان پنج برابر رشد کرده است.
 
یکی از راهکارهای بهبود زندگی در وضعیت کنونی این است که افراد مسیرهای جاده‌ای مد نظر خود را برای بهینه‌سازی مصرف سوخت بهینه کنند و انتخاب‌های پایدارتری در جاده داشته باشند و در هزینه خود صرفه‌جویی کنند.
 
علاوه بر نشان دادن سریع‌ترین مسیر، اکنون مسیرهای کم‌مصرف‌تر نیز به مردم ارائه می‌شود. از زمان ارائه این موارد در ایالات‌ متحده و کانادا مردم از این موضوع برای صرفه‌جویی در بیش از نیم میلیون تن از انتشار کربن استفاده کرده‌اند و این معادل خروج ۱۰۰ هزار خودروی مبتنی بر سوخت فسیلی از جاده است.
 
در اروپا همچنین ویژگی جدیدی راه‌اندازی خواهد شد که به رانندگان اجازه می‌دهد نوع موتور وسیله نقلیه(بنزینی، دیزلی، هیبریدی یا برقی) خود را مشخص کنند؛ به طوری که مسیر ارائه شده متناسب با نوع سوختی باشد که می‌خواهید صرفه‌جویی کنید.
 
این فناوری توسط هوش مصنوعی که مبتنی بر یک فناوری پیشرفته حیاتی برای مبارزه با بحران آب‌ و هواست، امکان‌پذیر شده است. هوش مصنوعی تمام مسیرهای قابل قبولی را که می‌توان برای رسیدن از یک مسیر به مسیر دیگر طی کرد را شناسایی می‌کند و مصرف سوخت را برای هر کدام بر اساس الگوهای ترافیکی تاریخی، شیب و نوع جاده و موارد دیگر محاسبه می‌کند. این فناوری در کسری از ثانیه این امکان را به افراد می‌دهد تا کم‌مصرف‌ترین مسیر و همچنین سریع‌ترین مسیر را به مقصد خود بیابند.
 
البته این ویژگی جدید صرفه‌جویی در مصرف سوخت تنها راه برای سفر پایدارتر نیست. مدت‌هاست که گزینه‌های جایگزین مختلفی برای رانندگی ارائه شده که شامل حمل‌ و نقل عمومی و مسیرهای دوچرخه‌سواری است.
 
بحران آب‌ و هوا همه ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نمی‌توان آن را یک شبه حل کرد اما با استفاده از راهکارهای مناسب و پیمودن مسیرهای سبز می‌توان به سوی آینده‌ای سبزتر حرکت کرد.
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829