مطالب علمی و فن آوری نوین

استفاده از بلوک‌های سنگین بتنی برای ذخیره انرژی پاک

یک استارتاپ از بلوک‌های سنگین بتنی برای ذخیره انرژی پاک استفاده می‌کند و برای دریافت ۱۰۰ میلیون دلار بودجه به منظور انجام این کار خبرساز شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، انرژی پاک مانند انرژی خورشیدی می‌تواند بحران آب و هوایی ما را حل کند، اما مسئله تناوب و دسترسی مدام آن وجود دارد. وقتی خورشید نمی‌درخشد، چه کنیم؟ اگر راهی برای ذخیره انرژی خورشیدی پیدا کنیم، این مسئله به راحتی حل می‌شود.

در اکتبر سال ۲۰۱۹ خبری از یک استارتاپ سوئیسی به نام "انرژی والت"(Energy Vault) منتشر شد که به یک راه حل برای ذخیره انرژی پاک در قالب بلوک‌های عظیم بتنی رسیده بود. در آن زمان این شرکت ۱۱۰ میلیون دلار بودجه دریافت کرده بود.

اکنون این شرکت با دریافت ۱۰۰ میلیون دلار دیگر، دوباره خبرساز شده است. اما این به این معنی است که فناوری آن بسیار نزدیک به عملیاتی شدن است.

این فناوری نسبتاً ساده است و شامل ترکیبی از بلوک‌های جامد سنگین ۳۱ هزار و ۷۵۱ کیلوگرمی و یک برج بلند است. هنگامی که نیروی اضافی در شبکه وجود دارد، یک جرثقیل مکانیکی از آن برای بلند کردن این بلوک‌ها به ارتفاع ۳۵ طبقه به هوا استفاده می‌کند. این بلوک‌ها در آنجا معلق می‌مانند تا دوباره به برق نیاز شود. در آن زمان، آنها به پایین رها می‌شوند و با وزن خود کابل‌هایی را که توربین‌ها را می‌چرخانند، به حرکت درمی‌آورند و بدین ترتیب برق تولید می‌شود.

این استارتاپ سوئیسی تخمین می‌زند که بلوک‌های آن تا ۸۰ مگاوات ساعت ظرفیت ذخیره‌سازی داشته باشند و بتوانند ۴ تا ۸ مگاوات برق را به طور مداوم به مدت ۸ تا ۱۶ ساعت تولید کنند.

این شرکت همچنین از پایداری و سازگاری این فناوری با محیط زیست اطمینان داده است، چرا که بلوک‌های بتنی آن از خاک و زباله‌های محلی تهیه شده است. این امر همچنین باعث کاهش انتشار گازها می‌شود.

"رابرت پیکونی"، مدیرعامل و بنیان‌گذار "انرژی والت" می‌گوید: جهان در یک نقطه عطف بحرانی در جهت حرکت به سمت پذیرش وسیع‌تر منابع انرژی تجدیدپذیر قرار دارد. "انرژی والت" این تحول را تسریع می‌کند، زیرا ما اکنون به استقرار جهانی و استفاده از این فناوری در بازار کمک می‌کنیم تا به ارائه دهندگان انرژی و مشتریان صنعتی کمک کند اهداف پایداری و کربن زدایی خود را به نحو مقرون به صرفه برآورده کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829