مطالب علمی و فن آوری نوین

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری آلمان در فناوری‌های هیدروژن

آلمان با هدف تبدیل شدن به لیدر جهانی در عرصه فناوریهای هیدروژن، حدود ۱۰ میلیارد دلار بودجه فدرال و ایالتی برای تامین مالی ۶۲ پروژه عظیم هیدروژن اختصاص خواهد داد.

به گزارش زیست آنلاین، به نقل ازاویل پرایس، آلمان ۹.۷۲ میلیارد دلار (هشت میلیارد یورو) برای ۶۲ پروژه ای فراهم می کند که برای کاهش آلایندگی در بخشهای حمل و نقل، فولادسازی و شیمیایی انتخاب کرده است.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد آلمان می خواهد به لیدر جهانی در فناوری هیدروژن تبدیل شود و سرمایه گذاری که امروز اعلام شد گامی به سوی کربن خنثی کردن اقتصاد آلمان است. وی در ادامه افزود: آلمان با استفاده از هیدروژن می تواند مانع از انتشار سالانه میلیونها تن دی اکسید کربن از سوی صنایع فولادسازی و شیمیایی شود.

آندریاس شوئر، وزیر حمل و نقل آلمان هم گفت: ما آلمان را به یک کشور هیدروژنی تبدیل می کنیم. مجموعا ۹۵ درصد از ترافیک جاده ای همچنان به سوختهای فسیلی وابسته است بنابراین آلمان باید وسایل حمل و نقل را به انرژیهای تجدیدپذیر متکی کند. ما باید فورا تغییر به سمت حمل و نقل دوستدار محیط زیست را ترویج کنیم و چنین هدفی را دنبال می کنیم.

وزارت انرژی آلمان بر ۵۰ پروژه شامل برنامه هایی برای بیش از دو گیگاوات ظرفیت الکترولیز برای تولید هیدروژن سبز نظارت خواهد کرد. این دو گیگاوات معادل ۴۰ درصد از هدف پنج گیگاواتی در استراتژی هیدروژن آلمان تا سال ۲۰۳۰ است. وزارت حمل و نقل تامین مالی ۱۲ پروژه دیگر را در بخش حمل و نقل را برعهده می گیرد که شامل توسعه و تولید سیستمهای سلول سوختی و خودروها نظیر خودروهای سواری، کامیونها و خودروهای شهرداری است.

هیدروژن در سالهای اخیر توجهات زیادی را جلب کرده و اکنون در استراتژی شرکتهای بزرگ نفتی و بسیاری از دولتها برای کربن زدایی صنایع دیده می شود. دولتها، سازمانهای بین المللی و غولهای نفت و گاز می گویند هیدروژن آبی و هیدروژن سبز می توانند در کمک به کربن زدایی صنایع انرژی بر در گذار انرژی کلیدی باشد./ایسنا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829