آموزش همگانی

كاهش دمای آب سیستم موتورخانه یا آب گرمكن

   كاهش دمای آب سیستم موتورخانه یا آب گرمكن

كاهش دمی آب سیستم موتورخانه یا آب گرمكن با کم کردن درجه دمای آب می توان انرژی اتلاف شده را کاهش داد. ین روش یک روش متداول در سیستم‌های آب گرم می‌باشد، چون این سیستم‌ها طوری طراحی شده ‌‌اند که آب را در دمای بالاتری از آنچه لازم است تولید می کنند. برای مثال اغلب سیستم‌های آب گرم برای تولید آب در دمای 82 درجه سانتیگراد طراحی شده‌اند؛ این در حالی است که آب گرم مورد استفاده در دستشویی‌ها حداكثر داری دمای 43 درجه سانتیگراد است. بهترین محدوده دمایی تنظیم ترموستات آب گرم بین

60 تا 80 درجه سانتیگراد است.

مزایای كاهش دمای آب شامل موارد زیر است:
1- كاهش مصرف انرژی به ازی هر لیتر آب گرم مصرفی
2- كاهش میزان آب مصرفی در دستشویی و حمام: دمای بالاتر میزان آب مصرف شده در تجهیزات را افزایش می دهد. این امر به دلیل آن است که مصرف کننده باید آب سرد و گرم را برای رسیدن به دمای مورد مطلوب مخلوط کند.
3- كاهش تلفات از سطوح گرم سیستم تاسیسات: سیستم‌های آب گرم داری سطح زیادی در تانکها، لوله‌های توزیع و لوله‌های بازگشت آب هستند. تلفات از سطح مستقیماً به اندازه سطح و دما بین آب گرم و محیط بیرون وابسته است. بنابراین با كاهش دمای آب،‌ تلفات كاهش خواهد یافت.
اگر به تعطیلات بیش از سه روز می روید، ترموستات سیستم را روی درجه "كم" قرار دهید. اگر برای چند هفته ساختمان خالی است. سیستم را خاموش و مخزن آن را خالی كنید. هنگام بازگشت به ساختمان، اجازه گرم شدن آب را تا 60 درجه سانتیگراد داده، سپس از آن استفاده كنید. ‌
مطالعات نشان داده است كه به ازی هر یك درجه كاهش دمای ترموستات، می‌توانید تا 1 درصد در مصرف انرژی ساختمان صرفه جویی كنید.
نكته خیلی مهم: پیین آوردن بیش از حد دمای آب ممكن است باعث فراهم شدن محیطی برای رشد میكروارگانیسم ها در آب شده كه ین میكرو ارگانیسم‌هامی‌توانند موجب بروز بیماری شوند. بنابراین دمای آب را كمتر از 60 درجه سانتیگراد تنظیم نكنید.


 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829