امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

معاون اول رئیس جمهوری: ایران صادرات نفت را به روزانه ٢,٢ میلیون بشکه رساند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: تا بهمن ماه پارسال قادر به فروش یک میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه نفت بودیم، اما طی دو ماه پس از تحریمها روزانه دو میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه نفت صادر کردیم.


به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، عصر دیروز (دوشنبه، دوم فروردین ماه) در آیین غبار روبی گلزار شهدا که با حضور استاندار کرمان، فرماندار سیرجان، مسئولان شهرستان سیرجان و جمعی از مردم این شهرستان برگزار شد، گفت: پارسال افزون بر تحریمها، با افت قیمت نفت نیز روبرو بودیم، بنابراین، تدبیر دولت یازدهم این بود که اوضاع اقتصادی کشور متلاطم نشود و به فضل خداوند این مهم حاصل شد.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: سال ٩٤ سال سختی بود و با وجود همه سختیها این سال را سپری کردیم و مردم بیش از دولت این فشارهای اقتصادی را تحمل کردند.

وی با بیان این که سال ٩٥ را با انرژی مضاعف آغاز کرده‌ایم، تصریح کرد: امسال از چند جهت سال خوبی برای کشور خواهد بود، زیرا اقتصاد مقاومتی وارد مرحله اجرا شده است.

جهانگیری اقتصاد مقاومتی را سیاستهای عالمانه و حکیمانه‌ای در مسیر رشد کشور دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری ابلاغ کننده سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی هستند و به همین دلیل امسال را به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده‌اند که دستاوردهای آن باید سبب رشد و رونق اقتصادی و اشتغالزایی شود.

معاون اول رئیس جمهوری به مذاکرات هسته‌ای و برجام نیز اشاره و عنوان کرد: پارسال برجام به نتیجه رسید و تحریمهای ظالمانه علیه ایران لغو شد، البته لغو این تحریمها به معنای پایان دشمنیها نیست.

وی به دستاوردهای برجام نیز اشاره کرد و گفت: تا بهمن ماه پارسال یک میلیون و سیصد هزار بشکه نفت می‌توانستیم صادر کنیم، اما طی دو ماه پس از تحریمها روزانه دو میلیون و دویست هزار بشکه نفت صادر کردیم.

جهانگیری افزود: پس از لغو تحریمها هزینه هایی که بر اقتصاد کشور وارد می‌شد، کاهش یافته است که این فرصت دیگری در اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: ایران اسلامی امروز به درجه‌ای از قدرت رسیده است که همه قدرتمندان جهان معتقدند برای امن شدن منطقه خاورمیانه، تنها ایران است که می‌تواند نقش موثری را ایفا کند.

وی ادامه داد: سال ٩٥ به یقین سال رونق اقتصادی خواهد بود و دولت تدبیر و امید با همه قدرت به صحنه خواهد آمد.

در ابتدای این آیین، فرماندار سیرجان نیز با اشاره به راه‌اندازی کارگروه اقتصاد مقاومتی به دستور استاندار کرمان، گفت: با بکارگیری طرح مثلث توسعه اقتصادی که از ایده های ابتکاری استاندار کرمان است، موفق شدیم در این شهرستان ٢٧٠ میلیارد تومان از توان بخش خصوصی استفاده کنیم که این میزان، ٦٠ برابر بودجه شهرستان است.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829