امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

ابتكار : تا سال ۲۰۳۰ ميلادي انتشار گازهاي گلخانه‌اي در ايران ۱۲ درصد كاهش مي يابد

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: اميدواريم با برنامه‌ريزي دولت و همكاري مردم بتوانيم انتشار گازهاي گلخانه‌اي را تا سال ۲۰۳۰ كاهش دهيم زيرا اين موضوع سبب رونق و دگرگوني اقتصادي و اجتماعي مي‌شود.
به گزارش شانا به نقل از سازمان حفاظت محيط زيست، معصومه ابتكار، ديروز (جمعه، ۱۴ اسفندماه) در نشست هم انديشي مسئوليت اجتماعي بنگاههاي كشور، گفت: مسئله محيط زيست و پايداري توسعه، امروزه به موضوعي جهاني و بشري بدل شده است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اين كه در سال ۲۰۱۵ دو واقعه مهم روي داد، افزود: يكي از اين موارد تدوين اهداف توسعه پايدار از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ بود كه بر اين اساس كشورهاي جهان بر پايداري توسعه مسائل برداشتي، اشتغال و غيره توافق كردند.
وي تصريح كرد: بحث دوم مقابله با تغيير اقليم و گرم شدن زمين بوده است كه در همين جهت ۱۹۵ كشور در جهان با يكديگر متحد شدند تا كاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي را بر عهده گيرند.
ابتكار با بيان اين كه تاكنون در جهان شاهد افزايش هشتاد و پنج صدم درجه دما بوده‌ايم، عنوان كرد: همچنين در ايران افزايش يك و نيم درجه‌اي دما را تجربه كرده‌ايم كه اين ميزان تا سال آينده تا ۲ درجه نيز افزايش پيدا مي‌كند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اين كه تغيير اقليم و بحران آب در ايران از اهميت ويژه‌اي برخوردار هستند، گفت: سياست كلي نظام كه توسط مقام معظم رهبري در ۱۵ بند ابلاغ شد و در سياستهاي دولت يازدهم و برنامه ششم توسعه اين سياستها مطرح شده و جهتگيري ويژه‌اي در خصوص محيط زيست داشته است.
وي با بيان اين كه زيرساختهاي خوبي در حوزه محيط زيست داريم افزود: در ميان همه آحاد جامعه اين آگاهي كه موضوع محيط زيست بخشي از مسئوليت اجتماعي آحاد جامعه و بنگاههاي جامعه اعم از دولت و افراد فعال در اين عرصه است شكل گرفت.
 
بهبود شرائط صندوق ملي محيط زيست پس اجراي برجام
ابتكار در ادامه با بيان اين كه صندوق ملي محيط زيست در شرائط پس از برجام در وضع خوبي به سر مي‌برد تصريح كرد: در نظر داريم شرائط را به سوي استانداردهاي محيط زيست و فناوريهاي سبز سوق دهيم، همچنين با توجه به فشارهاي زيادي كه هم اكنون كره زمين تحمل مي‌كند بايد به گونه‌اي عمل كنيم تا توليد گازهاي گلخانه‌اي كاهش يابد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست بيان كرد: تا سال ۲۰۳۰، شاهد كاهش ۱۲ درصدي انتشار گازهاي گلخانه‌اي هستيم كه بخشي از اين كار جزو مسئوليت اجتماعي بنگاهها به حساب مي‌آيد.
وي گفت: اميدواريم با برنامه‌ريزي دولت و همكاري مردم بتوانيم اين رويكرد را در برنامه ششم توسعه دنبال كنيم، زيرا اين موضوع سبب رونق و دگرگوني اقتصادي و اجتماعي مي‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829