اخبار

در ديداروزیر صنعت، تجارت و انرژی کره باوزیر نفت :ابراز امیدواری زنگنه به توسعه روابط تهران-سئول در پساتحریم

  • وزیر نفت در جریان دیدار با وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی نسبت به توسعه روابط تهران-سئول در دوران پساتحریم ابراز امیدواری کرد.
  • به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه صبح امروز (دوشنبه، ١٠ اسفندماه) در جریان دیدار با جو هیونگ هوان، وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی با بیان این که امیدوارم با لغو تحریمها بتوانیم روابط با کره جنوبی را به سطح گذشته توسعه دهیم، گفت: تهران روابط خوب و رو به توسعه ای با کره جنوبی داشته است که به دلیل تحریمها دچا رمشکل شد.

    وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی که ریاست یک هیئت ٢٠ نفره متشکل از مدیران وزارتخانه های مختلف این کشور را برای سفر به ایران بر عهده دارد برای حضور در یازدهمین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و کره، به تهران سفر کرده است.

    وزارت صنایع، تجارت و انرژی کره جنوبی پیش از این سفر در بیانیه ای اعلام کرد: تهران و سئول یازدهمین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک را در چارچوب نشست کمیته همکاریهای اقتصادی دو کشور با حضور مقامها و بازرگانان در تهران برگزار می کنند.

    بر اساس اعلام این وزارتخانه، برگزاری همایش بزرگ تجاری شرکتهای کره ای و ایران در هفته آینده، به منزله پایان دوران کاهش و قطع یک دهه کم کاری اقتصادی با کشوری است که منبع بزرگ انرژی دنیا به شمار می رود.

    این وزارتخانه در بیانیه خود با اشاره به این که کره جزو نخستین کشورهایی است که فوری به گروه همکاری با ایران پس از برجام و لغو تحریمها ملحق شد، تصریح کرده است: بازار بزرگ ایران باید به روی شرکتهای کره ای باز شود و نشست کمیته همکاری اقتصادی دوجانبه که به یک دهه کم کاری اقتصادی پایان می دهد، حرکتی بی نظیر برای کمک به شرکتهای کره ای به منظور ورود به ایران است.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829