امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۲
چگونگی بازپرداخت طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت و گاز صرفه‌جویی شده تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت نفت را مکلف به بازپرداخت طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت و گاز طبیعی صرفه‌جویی شده کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۶ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور با بند الحاقی (۴) تبصره (۱۴) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی (۴) تبصره (۱۴) ماده واحده آمده است: وزارت نفت مکلف است تا سقف یکصد و پنجاه هزار میلیارد ریال در نظر گرفته در جزء ۱-۵ بند (الف) نسبت به بازپرداخت طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت و گازطبیعی صرفه‌جویی شده دارای مصوبه شورای اقتصاد مطابق ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور و سرمایه‌گذاران دارای قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر که تعهدهای آنها در چهارچوب ماده (۶۱) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور ایجاد شده است از طریق صدور حواله فرآورده‌های صادراتی و فروش داخلی گازطبیعی با قابلیت خرید توسط صنایع مصرف‌کننده در ازای تمام یا بخشی از صلاحیت حساب مصرف انرژی اقدام کند.  

آیین‌نامه اجرایی این بند ظرف مدت دو ماه توسط سازمان برنامه و بودجه و با همکاری وزارت نفت و نیرو تهیه شده و به تصویب هیئت وزیرات می‌رسد.

شایان یادآوری است که نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس پس از پایان بررسی بخش درآمدی و هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، تمامی درآمدهای عمومی و اختصاصی دولت و مصارف در سال آینده را مشخص کرده و ماده‌ واحده، جداول، ردیف‌ها و اجزای لایحه بودجه را به تصویب رسانده و عملا بررسی بودجه سال آینده در مجلس به پایان رسید. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پس از اتمام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ از خبرنگاران و اصحاب رسانه که در این مدت با نمایندگان در بررسی و پوشش خبری لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ همراهی کردند، تشکر و قدردانی کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829