بررسی راهكارهای كاهش انتشار گازهای مشعل در سمینار مشترك ایران و ژاپن

چاپ
سمینار آموزشی با عنوان "مطالعه امکان سنجی برنامه کاهش گازهای مشعل و گازهای گلخانه‌ای در شرکت ملی نفت ایران" آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، سمینار آموزشی با عنوان «مطالعه امکان سنجی برنامه کاهش گازهای مشعل و کاهش گازهای گلخانه‌ای در شرکت ملی نفت ایران» با حضور مدیر HSE شرکت ملی نفت ایران، نماینده سفارت ژاپن در ایران و مسئول بخش مهندسی پروژه کشور ژاپن امروز (یکشنبه، نهم مردادماه) در ساختمان مرکزی هشتم نفت آغاز به کار کرد.

عباس رزمی، مدیر HSE شرکت ملی نفت ایران در آغاز این سمینار با اشاره به اهمیت مدیریت آلایندگی گازهای مشعل و کسب آگاهی از شیوه‌های نوین در مدیریت انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت نفت و گاز کشور، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نمایندگان شركت مهندسی نفت ژاپن برای برگزاری جلسات کارشناسی، انجام بازدیدهای میدانی از برخی تاسیسات نفتی و برگزاری دوره آموزشی دو روزه در ایران حضور دارند.

وی همچنین هدف از برگزاری این سمینار آموزشی را ایجاد ارتباط و تعامل برای طرح‌های آتی در زمینه كاهش گازهای مشعل و حل چالش‌های زیست محیطی دانست و آشنایی با روش‌های نوین را برای تخمین میزان انتشار گاز دی اکسیدکربن در تاسیسات تولید نفت و گاز موثر دانست.

بر اساس این گزارش، این سمینار دو روزه با مشارکت مدیریت HSE شرکت ملی نفت ایران و شرکت مهندسی نفت ژاپن (JOE) و به منظور اقدامات اثربخش زیست محیطی به ویژه کاهش آلایندگی گازهای همراه و مدیریت انتشار گازهای گلخانه ای برگزار شده و تا فردا (دوشنبه، ۱۰ مردادماه) ادامه دارد.