اخبار

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:
دیپلماسی انرژی کشور احیا شده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تفاهم‌نامه افزایش ۲ برابری سوآپ گازی ترکمنستان به آذربایجان از طریق ایران، همچنین وصول مطالبات گازی ایران از عراق به‌معنای احیای دیپلماسی انرژی کشور است.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شانا  با اشاره به موضوع احیای دیپلماسی انرژی کشور در دولت سیزدهم گفت: ایران باید با همه کشورهای همسایه ارتباط برقرار کند تا مشکلات اقتصادی کشور برطرف شوند، بنابراین اینکه ترکمنستان به ایران گاز می‌دهد و ایران این گاز را به آذربایجان سوآپ می‌کند می‌تواند اتفاق خوبی باشد.

وی افزود: اکنون ما گاز را از ترکمنستان گرفته و در شرق کشور افت فشار گاز خود را به‌دلیل آن کسری پیش‌آمده در زمستان جبران می‌کنیم و در ادامه مازاد گاز غرب را به آذربایجان سوآپ می‌کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این کار به نفع ایران است زیرا افزون بر تأمین گاز خود با کشورهای همسایه ارتباط اقتصادی برقرار می‌کند و از طرفی به نفع ترکمنستان است، زیرا گاز خود را صادر می کند و به نفع آذربایجان هم هست به این دلیل که نیاز کشور خود را تأمین می‌کنند.

بیگی‌نژاد اظهار کرد: اتخاذ رویکرد دیپلماسی فعال انرژی از سوی این دولت سبب افزایش مشتری‌های نفتی ایران و جهش درآمدهای نفتی کشور شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829