امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

رئیس‌جمهوری:
ارزش فروش خالص محصولات پتروشیمی ایران به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در هفت سال گذشته تولید کشور در صنعت پتروشیمی تقریباً دو برابر شده است، گفت: ارزش فروش خالص محصولات پتروشیمی ایران از ۱۱ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ می‌رسد و با تکمیل جهش سوم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ این درآمدها به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، دوم شهریورماه) در نشست هیئت دولت که از طریق ویدئوکنفرانس در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر تأکید کرد: دولت تدبیر و امید همواره رهنمودهای مقام معظم رهبری را وجه همت خود برای رفع مشکلات و عمران و آبادانی کشور قرار داده است.

وی ارتقای تاب‌آوری اقتصاد و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و افزود: ارتقای تاب‌آوری اقتصاد و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سرلوحه و محور همه فعالیت‌ها و تلاش‌های دولت قرار گرفته که آثار مثبت آن در مواجهه با تکانه‌های بیرونی به اقتصاد کشور در سال‌های اخیر آشکارا قابل مشاهده است.

با وجود کاهش قیمت نفت کشور را به‌خوبی اداره کرده‌ایم

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: اگرچه سقوط قیمت نفت و به‌ویژه تحریم‌های بی‌سابقه و ظالمانه آمریکا مشکلاتی را نیز برای مردم ایجاد کرد، اما دولت در مواجهه با این مشکلات، کشور را به‌خوبی اداره کرد و با بهره‌گیری از تجربه مواجهه موفق با این دو تکانه، توانست کشور را در برابر مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا نیز به‌خوبی مدیریت کند.

روحانی ادامه داد: البته دولت از پیش و همسو با عمل به تأکیدات حضرت‌عالی برای کاهش اتکای بودجه به نفت در طول سال‌های گذشته، اتکای بودجه به نفت را به ۹.۹ درصد در سال ۹۸ رسانده بود که امسال این اتکا از این هم کمتر شد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید تنها دولتی بود که پس از انقلاب فعالیت خود را در شرایط رکود تورمی شدید آغاز کرد، اما به فاصله کوتاهی نرخ تورم را کاهش داده و برای نخستین بار پس از ۲۶ سال آن را تک رقمی کرد، گفت: حدود سه سال پس از آغاز فعالیت خود با ثبت نرخ رشد اقتصادی ۱۴ درصدی در جایگاه نخست رشد اقتصادی دنیا قرار گرفت.

درآمدهای کشور از محل صادرات محصولات پتروشیمی از ۱۱ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد دلار رسیده است

رئیس‌جمهوری عنوان کرد: در هفت سال گذشته تولید کشور در صنعت پتروشیمی و فولاد تقریباً دو برابر شده است و ارزش فروش خالص محصولات پتروشیمی ایران از ۱۱ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ و با پایان جهش سوم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ به ۳۷ میلیارد دلار می‌رسد. تولیدات کشور در زمینه تولید آلومینیوم، مس، صنعت خودرو و لوازم خانگی و دیگر عرصه‌ها نیز از افزایش و رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

تعداد روستاهای برخوردار از گاز در این دولت از ۱۴ هزار به ۳۱ هزار روستا رسیده است

روحانی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدام‌های دولت تدبیر و امید تلاش در اجرای عدالت و کمک به معیشت مردم محروم و مستضعف بوده است، گفت: تعداد روستاهای برخوردار از گاز در این دولت از ۱۴ هزار به ۳۱ هزار روستا افزایش یافته و تعداد روستاییان برخوردار از آب آشامیدنی سالم و پایدار از ۹۰۰ هزار نفر به ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت در زمینه استیفای حقوق ملت ایران در عرصه بین‌المللی، تصریح کرد: امروز در زمینه بهره‌برداری از میدان‌های مشترک گازی و نفتی و ساماندهی آب‌های مرزی گام‌های موفقی برداشته شده و در دو دعوای مهم حقوقی با آمریکا تا به حال در دادگاه لاهه پیروز بوده‌ایم و افزون بر لغو قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی توانستیم پرونده PMD علیه جمهوری اسلامی ایران را نیز ببندیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829