گسترش ابعاد مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت:
نخستین گزارش پایداری CSR در بهینه‌سازی مصرف سوخت تدوین می‌شود

چاپ

دبیر کمیته مسئولیت اجتماعی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: تا پایان امسال نخستین گزارش پایداری این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی در بخش داخلی و ملی تدوین خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از هفته‌نامه مشعل، محمدعلی مانیان با بیان این مطلب، به به برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت کمیته مسئولیت اجتماعی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت پرداخت و گفت: نخستین محور به تبیین و تثبیت جایگاه شرکت در ایفای مسؤولیت اجتماعی صنعت نفت اختصاص دارد که برای تحقق این امر همکاری و هم‌افزایی با دیگر مراکز مرتبط با مسئولیت اجتماعی را در دستور کار داریم.

وی یکی دیگر از برنامه های کوتاه‌مدت کمیته مسئولیت اجتماعی را آموزش و اطلاع‌رسانی عنوان کرد و افزود: تشکیل کمیته‌های تخصصی مانند کمیته تدوین و تعریف گزارش مسئولیت اجتماعی را نیز در برنامه داریم.

مانیان افزود: در برنامه‌های میان مدت، طراحی دوره‌های آموزشی برای کارکنان صنعت نفت را مدنظر داریم؛ ضمن آنکه افزون بر طرح‌ریزی راهبردهای مربوط به مسئولیت اجتماعی، تعریف شاخص‌های عملکردی را هم دنبال می‌کنیم.

عضو شورای راهبری مسئولیت اجتماعی صنعت نفت ادامه داد: برگزاری چهار دوره آموزشی مسئولیت اجتماعی را در برنامه داریم تا بدنه کارشناسی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با این موضوع آشنا شود که دو دوره آن به‌زودی با محور آشنایی با استاندارد ایزو ۲۶۰۰۰ و مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها با نگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از کارهای پیش رو، تدوین دستورعمل اختصاصی برای محاسبه آثار کاهش هزینه‌های اجتماعی طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت است.