دستاورد بزرگ/
با حمایت وزارت نفت از سال گذشته تاکنون 1525 واگن باری به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور پیوست

چاپ

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت: در یک سال گذشته از 200 دستگاه واگن باری به 1525 واگن با قرداد قطعی رسیده ایم که این رقم تا پایان امسال به 4100 دستگاه واگن باری و 150 سالن مسافربری و 50 دستگاه لوکوموتیو خواهد رسید که این جهش بزرگ نشان دهنده عزم جدی وزارت نفت در حمایت از صنعت ریلی کشور است.

محسن دلاویز در مراسم افتتاح فاز پنجم پرژه طرح توسعه حمل و نقل ریلی و  پیوستن 400 دستگاه واگن لبه بلند ( براساس توافقنامه بین شرکت بهینه سازی و راه آهن جهموری اسلامی) به ناوگان اظهار داشت: وزارت نفت در قالب ظرفیت های ماده 12 قانون رفع موانع تولید، توانسته است در یک سال گذشته ضمن  حمایت از صنعت  ریلی کشور در چهار چوب عقد قراردادهای راه آهن با عامل صرفه جویی گام بزرگی در توسعه  این صنعت بردارد. 

محسن دلاویز  سرمایه گذاری در بخش حمل ونقل ریلی را یک بازی برد برد عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ریلی علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت  در  حفظ محیط زیست و تآمین رفاه مردم نیز موثر است به همین سبب وزارت نفت توجه ویژه ای به این امر دارد.

وی در ادامه به ذخایر خدادادی انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: هرچند ما دارای نخستین ذخایر عپظیم گازی و سومین ذخایر نفتی  جهان هستیم اما این ذخایر  مجوزی برای مصرف بی رویه انرژی در کشور نیست.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت:  براساس ترازنامه انرژی سال 1395 در حوزه خانگی 390 میلیون معادل بشکه نفت خام و  در بخش حمل و نقل 320 میلیون معادل بشکه نفت خام انرژی مصرف شده که نشان دهنده هدر رفت یک پتانسیل عظیم است.

وی  در پایان ضمن اشاره به همکاری های همه جانبه شرکت بهنیه سازی مصرف سوخت  با راه آهن جمهوری اسلامی ایران  از همه دست اندرکاران برای رسیدن به این دستاورد بزرگ در صنعت حمل و نقل ریلی قدردانی و اظهار امیدواری کرد در آینده نیز با تأمین اعتبارات لازم حمایت های صنعت نفت از صنعت ریلی کشور ادامه دارد خواهد بود.

سعید رسولی مدیر عامل راه اهن جمهوری اسلامی ایران  در این مراسم ضمن تشکر از همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از حمایت های قاطع وزارت نفت در جهت استفاده از ظرفیت های ماده 12 قانون رفع موانع تولید برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی کشور تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است  مراسم افتتاح فاز پنجم پرژه طرح توسعه حمل و نقل ریلی و  پیوستن 400 دستگاه واگن لبه بلند باری به مبلغ قرارداد 88 میلیارد تومان براساس توافقنامه بین شرکت بهینه سازی و راه آهن جهموری اسلامی توسط شرکت تجارت کوشش سپاهان به عنوان سرمایه گذار عامل صرفه جویی صبح امروز 19 خرداد ماه با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه سازی و سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس از شهر یزد در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل تهران برگزار شد.