اخبار

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت : با این قیمت سوخت، امکان مدیریت تقاضا وجود ندارد

 مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در گفتگو با "نفت خبر": با این قیمت سوخت، امکان مدیریت تقاضا وجود ندارد/ کشور نیازمند اصلاح نظام پرداخت یارانه هاست
 
? طی روزهای اخیر با افزایش سفرهای نوروزی بار دیگر شاهد ثبت رکوردهایی در مصرف سوخت در کشور هستیم که موجب نگرانی صاحبنظران و کارشناسان درباره پیامدهای این حد رو به افزایش مصرف شده است.  در همین راستا مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در گفتگو با "نفت خبر" در خصوص رکوردهای مصرف بنزین در ایام نوروز گفت: با این قیمت سوخت امکان مدیریت تقاضا وجود ندارد. این گونه مصرف کردن، هدر دادن منابع ملی است که متاسفانه این امر با بی توجهی دولت و مجلس مواجه است. چراکه یک روز دولت رای می خواهد و یک روز مجلس و کسی شجاعت اصلاح منطقی قیمت سوخت را ندارد.
 
?  محسن دلاویز تاکید کرد : اینکه نگران تبعات اجتماعی افزایش قیمت سوخت باشیم پذیرفتنی نیست. باید صادقانه با مردم سخن گفت و از هدر رفت این ثروت ملی جلوگیری کرد. اما متاسفانه این روزها همه به عوام گرایی روی اورده ایم و فکر می کنیم باید حرف هایی بزنیم و تصمیماتی اتخاذ کنیم که رای آور باشد، فارغ از توجه به منافع ملی؛ و این نگران کننده است.
 
? وی با بیان اینکه "این مسابقه تولید و مصرف با این وضع پایانی ندارد" ادامه داد: با اصلاح قیمت بنزین و فرهنگ سازی می توان این مصرف لگام گسیخته را کنترل کرد و گرنه هر چند سال نیازمند ایجاد پالایشگاه هایی چون ستاره خلیج فارس هستیم.
 
? مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: باز هم برای چندمین بار تاکید می کنم قیمت سوخت باید اصلاح شود اگرچه شایسته است که سطح درآمد هم متناسب با تورم تغییر کند.
 
? وی با تاکید بر اینکه کشور نیازمند اصلاح نظام پرداخت یارانه هاست تصریح کرد:اینکه ۹۰۰ هزار میلیارتومان یارانه بدهیم و هر روز مشکلات بیشتر از دیروز باشد نشان دهنده این است که هر چه سریعتر نیازمند بازنگری در برخی سیاست های  کلان کشور هستیم.
 
? دلاویز ادامه داد: پرداخت یارانه و پایین نگه داشتن قیمت بنزین الزاما به عدالت اجتماعی منجر نخواهد شد. کافی است قیاسی بین کشوری مثل نروژ که بالاترین قیمت سوخت را دارد با ما و ونزوئلا انجام دهیم، براستی کدام کشور در ایجاد رفاه و عدالت اجتماعی موفق تر بوده است؟ یارانه ها ترمز توسعه کشور هستند و این نظام یارانه ای از اساس نیازمند اصلاح و بازنگری است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829