امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

قرارداد ۲۰۰ هزار دستگاه بخاری هرمتیک امضا شد

قرارداد تامین ۲۰۰ هزار دستگاه بخاری هرمتیک هوشمند بازدهی بالا بین شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و شرکت تولیدی صنعتی قطعه‎سازان شوکت امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، این قرارداد صبح امروز (سه‌شنبه، نهم بهمن‎ماه) بین رضا شادرخ‎راد، مدیر بهینه‎سازی انرژی در بخش ساختمان شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و احمد پیروی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی صنعتی قطعه‎سازان شوکت امضا شد.

بر اساس این گزارش، این قرارداد به منظور تهیه ۲۰۰ هزار دستگاه بخاری هرمتیک هوشمند از یک میلیون دستگاه بخاری مصوب شورای اقتصاد و براساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر در دستور کار قرار گرفته است. شرکت تولیدی صنعتی قطعه‎سازان شوکت بودجه آن را تامین می‌کند و مدت زمان اجرای آن ۱۲ ماه تعیین شده است.

شادرخ‎راد در آیین امضای نخستین قرارداد دستگاه بخاری مرسوم (نفتی‎وگازی) با بخاری گازسوز دودکش‎دار راندمان بالا (هرمتیک) گفت: امضای قرارداد اعطای یارانه صرفه‎جویی سوخت با تولیدکنندگان بخاری دودکش‌دار هرمتیک هوشمند بازدهی بالا براساس ضوابط و معیارهای فنی وزارت نفت است که در این قرارداد اولویت اصلی، تامین ۲۰۰ هزار دستگاه بخاری برای نوسازی و ایمن‎سازی سامانه گرمایشی مدارس کشور است.

وی در ادامه به طرح‎های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‎پذیر اشاره کرد و افزود: این طرح زمینه مناسبی را برای توسعه بهره‎مندی از این نوع سامانه‌‎های گرمایشی در کشور فراهم خواهد کرد.

مدیر بهینه‎سازی انرژی در بخش ساختمان شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، حداکثر مبلغ یارانه صرفه‎جویی سوخت قابل پرداخت به ازای هر دستگاه بخاری راندمان بالا را ۲۰۴ دلار دانست و در ادامه به برخی مزایای استفاده از این نوع بخاری‎ها اشاره کرد.

به گفته شادرخ‎راد، این نوع بخاری افزون بر کاهش مصرف سوخت و کارایی بالا، مزایای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به انتقال مناسب حرارت، سرد بودن جداره آن و تامین هوای مناسب در اتاق اشاره کرد.

وی ادامه داد: در سامانه‌های جدید دودکش بخاری‎های به صورت دوجداره است که هوای احتراق از این دودکش تامین و گازهای احتراق به بیرون منتقل می‎شود که در این میان دودکش دوجداره نقش مبدل حرارتی را هم ایفا می‎کند و سبب افزایش بازدهی خواهد شد.

صرفه‎جویی ۶۰۰ میلیون مترمکعبی در مصرف گاز با جایگزینی بخاری‎های هرمتیک

این مقام مسئول تصریح کرد: با جایگزینی یک میلیون بخاری گازسوز دودکش‎دار بازدهی بالا (هرمتیک) سالانه ۶۶۰ میلیون مترمکعب در مصرف گاز طبیعی صرفه‌‎جویی خواهد شد. همچنین هر دستگاه بخاری هوشمند معادل ۱۲۰۰ کیلوگرم CO۲ کمتری منتشر خواهد کرد.

در ادامه احمد پیروی، مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی قطعه‎سازان شوکت از بومی‎سازی ۹۰ درصدی تولید بخاری‎های هرمتیک در کشور خبر داد و گفت: در اواخر سال ۹۳ شرکت شوکت برای سرمایه‎گذاری در این طرح اعلام آمادگی کرد و حاصل آن امضای تفاهم‎نامه جایگزینی و اسقاط ۲۰۰ هزار دستگاه بخاری مرسوم (نفتی‎ و گازی) با بخاری گازسوز دودکش‎دار بازدهی بالا (هرمتیک) بود.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه سال ۹۴ کلنگ احداث کارخانه تولید بخاری‎های هرمتیک به زمین زده شد و حدود ۱۰ ماه بعد کارخانه به بهره‌برداری رسید.

پیروی با بیان اینکه همه مدارس استان خراسان شمالی مجهز به سامانه گرمایشی هرمتیک هستند، اظهار کرد: با حمایت‎های شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و تلاش کارکنان شرکت شوکت فردا، جشن تجهیز مدارس استان خراسان شمالی به سامانه گرمایشی هرمتیک را برگزار خواهیم کرد.امیدواریم روزی معضل سیستم گرمایشی در مدارس کشور به‌طور کامل برطرف شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829