همکاری چندجانبه شرکت گاز و نهادهای همسو با اصلاح الگوی مصرف انرژی

چاپ

شرکت ملی گاز ایران همسو با اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور، همکاری چندجانبه‌ای را با سازمان‌های مختلف در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، همسو با بررسی اصلاح الگوی مصرف در کشور و ایجاد هماهنگی و همکاری میان دستگاه‌های تامین‌کننده و مصرف‌کننده انرژی، نشستی با حضور رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مدیرکل روابط عمومی شرکت توانیر، مدیرکل روابط عمومی آب و فاضلاب کشور و نمایندگانی از حوزه معاونت مهندسی انرژی کل سپاه برگزار شد.

مجید بوجارزاده، رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در این نشست، یکی از مولفه‌های توسعه و پیشرفت در کشور را هدایت انرژی به سوی بخش‌های اقتصادی و سرمایه‌ای و جلوگیری از هدررفت آن دانست و گفت: اساس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران همکاری و هماهنگی با نهادهای بزرگ مصرف‌کننده انرژی گاز در کشور است. این مهم می‌تواند گام‌های خوبی برای الگوسازی و جلب همکاری همه بخش‌ها در آینده باشد.

وی افزود: یکی از مراکز اصلی مصرف‌کننده گاز در کشور مجموعه نیروهای مسلح، شامل مراکز نظامی، آموزشی، منازل سازمانی، پادگان‌ها، شرکت‌ها و رده‌های تابعه آنهاست که در صورت اصلاح سیستم‌های گرمایشی، می‌توانند الگوی مناسبی برای دیگر بخش‌ها باشند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در حوزه‌های مدیریت مصرف انرژی از سال‌های گذشته فعالیت‌های هماهنگی میان دو وزارتخانه نفت و نیرو انجام شده و سپاه نیز در این حوزه فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه مدیریت مصرف و بهینه‌سازی سیستم‌های انرژی‌بر خود داشته است.

بوجارزاده ادامه داد: بخشی از جمعیت کشور سربازانی هستند که در مجموعه‌های نیروهای مسلح خدمت می‌کنند و آنان می‌توانند پس از آموزش استفاده صحیح از انرژی، افزون بر رعایت الگوی مصرف در یگان محل خدمت خود، به عنوان همیار و سفیران حوزه انرژی پس از پایان خدمت سربازی در محیط زندگی و کار نیز این مهم را ادامه دهند.

نماینده حوزه معاونت مهندسی انرژی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این نشست گفت: این معاونت به دنبال آن است که مدیریت انرژی را به شکل جامع و با مشارکت همه بخش‌هایی که در مجموعه‌های سپاه حضور دارند از طریق نهادینه کردن مدیریت مصرف انرژی عملی کند.