اخبار

200 دستگاه واگن لبه بلند با حمایت شرکت بهنیه سازی به خط سیر راه آهن سراسری کشور اضافه شد

مراسم افتتاح نخستین فاز اجرایی طرح توسعه حمل و نقل ریلی  برگزار و تعداد 200 دستگاه واگن لبه بلند  با حمایت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و در راستای قرارداد طرح توسعه حمل و نقل ریلی در قالب ماده 12 رفع موانع تولید به خط سیر راه آهن سراسری کشور  اضافه شد.

این مراسم درمرکز استان هرمزگان شهر بندر عباس با حضور مدیران و روسای شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و راه آهن جمهوری اسلامی ایران،مدیرکل راه آهن استان هرمزگان و شرکت فولاد هرمزگان و شرکت سرمایه گذار برگزار شد.

ساسان کاظمی نژاد مدیر بهینه سازی انرژی در بخش حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، در ابتدای این مراسم  با اشاره به اینکه تاکنون تعداد 525 دستگاه واگن باری مورد تصویب هیئت مدیره بهینه سازی مصرف سوخت قرار گرفته است و طرحهای دیگری نیز دراین خصوص تحت بررسی و کارشناسی قراردارد، اظهار داشت: به زودی عملیات اجرایی چند قرارداد در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی کشور آغاز خواهد شد.

 وی در ادامه  اهداف، مأموریت و چشم انداز شرکت بهینه سازی مصرف را تشریح و  ماده 12 قانون رﻓﻊ ﻣﻮاﻧﻊ ﺗﻮﻟﯿﺪ رﻗﺎﺑﺖ ﭘﺬﯾﺮ و ارﺗﻘﺎي ﻧﻈﺎم ﻣﺎﻟﯽ ﮐﺸﻮر را  فرصت مناسبی برای بکارگیری بخش خصوصی در سرمایه گذاری و عرضه توانمندیها وتخصص در جنبه های مختلف حمل و نقل ریلی عنوان کرد.

کاظمی نژاد اظهار امیدواری کرد با تلاش مستمر نیروهای کارشناسی در راه آهن و شرکت بهینه سازی، ضمن تداوم این روند، شاهد رونق هرچه بیشتر در امر صنعت ریلی و صرفه جویی در مصرف سوخت و ایجاد اشتغالزایی در این صنعت باشیم.

در این مراسم  پورفخری مدیرکل راه آهن هرمزگان به اثرات بهره برداری و جایگزینی حمل بار از جاده به ریل اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های کاهش تصادفات، کاهش بار ترافیکی جاده‌ها، کاهش هزینه حمل بار، کاهش آلاینده های ناشی از حمل بار در جاده ها انتقال بار از جاده به ریل است .

در ادامه رسولی عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به تاریخچه ماده 12 قانون رﻓﻊ ﻣﻮاﻧﻊ ﺗﻮﻟﯿﺪ رﻗﺎﺑﺖ ﭘﺬﯾﺮ و ارﺗﻘﺎي ﻧﻈﺎم ﻣﺎﻟﯽ ﮐﺸﻮر از آن به عنوان فرصتی طلایی جهت سرمایه گذاری و بکارگیری بخش خصوصی در ارتقاء توان در بخش حمل و نقل ریلی یاد نمود.

بیراموند معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز با ذکر این نکته که  ارتقاء و توسعه کیفیت فعالیت های حمل و نقل ریلی از اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی به شمار میرودخاطر نشان کرد: فاکتورهای توسعه پایدار در بخش اقتصاد حمل و نقل ریلی به عوامل سوخت و انرژی، ایمنی و محیط زیست تقسیم بندی می شود.

 وی در مقایسه مصرف سوخت در بخش ریلی را یک هفتم جاده ای عنوان نمود و به تشریح ساز و کار بکارگیری 4000 واگن باری و 120 لکوموتیو و بازسازی 360 واگن مسافربری در قالب ماده 12  در آینده  و چالشهای حمل و نقل ریلی پرداخت

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829