امروز:
سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی از راهکارهای اصلی مدیریت مصرف بنزین است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه سامانه حمل‌ونقل عمومی کشور بهبود یابد، افزایش قیمت سوخت سبب افزایش استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف می‌شود.


عبدالکریم حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان این‌که ایران جزو پرمصرف‌ترین کشورهای دنیا در بخش انرژی از جمله بنزین است، گفت: پایین بودن قیمت بنزین بدون‌ شک یکی از دلایل مصرف بالای بنزین در ایران است، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که امروزه بسیاری از کشورها با ارتقای سامانه حمل‌ونقل عمومی خود توانسته‌اند گام‌های مثبتی در زمینه مصرف بهینه سوخت و هوای پاک بردارند.

وی افزود: یکی از معضلات امروز شهرهای بزرگ کشور استفاده از خودروهای تک‌سرنشین است که البته بسیاری از این خودروها نیز سوخت بالایی مصرف می‌کنند.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که سامانه حمل‌ونقل عمومی کشور ارتقا یابد، افزایش قیمت سوخت منجر به استفاده مردم از این سیستم خواهد شد، از این رو توسعه وسایل نقلیه عمومی باید در اولویت قرار گیرد.

در همین باره، علی گلمرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ‌سازی، تبلیغات و آموزش از سنین پایین از راهکارهای موثر در زمینه مدیریت مصرف انرژی است، هرچند راهکارهای دیگری نیز باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز بسیاری از خودروهای موجود در کشور به دلیل استانداردهای نامناسب سوخت زاید مصرف می‌کنند و این خود یکی از دلایل بالا رفتن مصرف بنزین است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس به موضوع استفاده از کارت سوخت اشاره و تصریح کرد: تا زمانی که بنزین به صورت تک نرخی عرضه می‌شود تمایلی برای استفاده از این کارت در میان مردم وجود ندارد، از این رو اگر خواهان استفاده از این کارت در هنگام سوخت‌گیری هستیم باید قیمت بنزین دو نرخی باشد یا سهمیه‌ای در کارت شارژ شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829