اخبار

بررسی وضعیت مصرف انرژی کشور در کمیسیون انرژی مجلس با حضور مدیرعامل شرکت بهینه سازی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اصلاح ساختار شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و ارتقا آن در سطح یکی از معاونت های ریاست جمهوری تآکید کرد.

براساس این گزارش،کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پی توصیه ها و منویات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش مصرف سوخت جلسه ای با مدیران شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در خصوص وضعیت شدت مصرف انرژی در کشور برگزار کرد.
در ابتدای این جلسه محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به تشریح وضعیت شدت مصرف انرژی و ضرورت همکاری همه دستگاه ها در مقوله کاهش مصرف تاکید کردو افزود: بیشترین هدر رفت انرژی در مصارف خانگی معادل 35 تا 45 درصد مصرف برآورده شده است که با توجه به تکالیفی که در قالب مبحث 19مقررات ملی ساختمان بر بسیاری از دستگاه ها تعیین شده باید با مکانیزم های قانونی مانع از مصرف بی رویه شویم.
دلاویز در ادامه طی گزارشی در بخش حمل و نقل وضعیت و برنامه های آتی شرکت در این زمینه آخرین اقدامات صورت گرفته و پیشرفت پروه های ماده 12 را به اعضای کمیسیون ارایه کرد.
در ادامه دکتر حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توانمندی موجود از جمله ماده 44 و 57 قانون برنامه ششم تأکید کرد: ما در بحث بهینه سازی شدت انرژی کشور با نقص قوانین مواجه نیستیم اما این قوانین در مرحله اجرا به دلیل مشکلات اعتباری بعضا با کندی در اجرا مواجه است که برای این موضوع باید 2 راهکار مدنظر قرار بگیرد.
وی افزود: ابتدا باید تجمیعی در دستگاه های مختلف در خصوص متولی اصلی بحث بهنیه سازی مصرف سوخت صورت پذیرد ودر ثانی شرکت بهینه سازی با ارتقای ساختار در سطح معاونت رئیس جمهور و پیگیر جدی مصوبات مجلس شورای اسلامی و برنامه ششم توسعه باشد .
برای این مهم دولت و مجلس در قالب مرکز پژوهشهای،دیوان محاسبات،هیأت رئیسه و شرکت بهینه سازی مکانیسم هایی را پیگیری می کنند تا این مهم محقق گردد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: کاهش مصرف سوخت از جمله منویات مهم رهبری است که ما به عنون سربازان نظام باید وارد میدان بشویم تا نتایج مثبتی فراهم گردد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829