امروز:
پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

رئیس جمهوری: صرفه‌جویی در انرژی سبب افزایش صادرات نفت و گاز می‌شود

رئیس جمهوری گفت: اگر در بخش گاز همکاری کنیم، در زمستان صادرات گاز ما بیشتر خواهد شد و اگر در مصرف نفت نیز صرفه‌جویی کنیم، نفت یا فرآورده‌های نفتی ما بیشتر به بازارهای جهانی صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی، روز (سه‌شنبه، ۶ شهریورماه) برای پاسخ به پرسش‌های تعدادی از نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت و گفت: هیچ کس فکر نکند که پاسخگو بودن نقطه ضعف است، بلکه این موضوع به عنوان بالاترین نقطه قوت مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید.

وی به پرسش مربوط به قاچاق کالا و ارز پاسخ داد و با بیان این‌که عمدتا سوخت یعنی بنزین، گازوئیل، نفت سفید و موارد دیگری مانند، نفت کوره قاچاق می‌شده و هنوز هم می‌شود، افزود: دولت با برنامه‌ریزی‌هایی که برای کنترل پیمایش خودروها و اختصاص گازوئیل بر مبنای آن داشت، قاچاق این فرآورده را کاهش داد.

رئیس جمهوری تصریح کرد: در زمینه مقابله با قاچاق، نیروی انتظامی، سربازان گمنام و نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش ارزشمندی دارند. از ۱۰ ماه پیش در شورای عالی امنیت ملی، مبارزه با قاچاق در آب‌های جنوب یعنی خلیج‌فارس و دریای عمان را در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دادیم و در منطقه غرب و شرق هم نقاطی است که مرز در اختیار سپاه است، اینها همه در مبارزه با قاچاق کمک می‌کنند و با کمک همه اینها توانسته‌ایم به این نقطه مطلوب برسیم.

روحانی با اشاره به پرسش یکی از نمایندگان مجلس در زمینه تحریم‌های بانکی با وجود اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عنوان کرد: برجام برای این بود که به دنیا بگوییم فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای که آنها به دروغ گفته‌اند غیرصلح‌آمیز بوده و بر مبنای همین دروغ و اتهام ناروا، قطعنامه‌های فراوانی را علیه ایران تصویب کرده‌اند و به ذهن دنیا این چنین رساندند که برنامه هسته‌ای ایران برای صلح و امنیت جهانی خطرناک است و از این رو ایران را به فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد بردند، برجام آمد تا این را بگوید که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و هیچ صلح و امنیتی را تهدید نمی‌کند.

وی با اشاره به این‌که برجام در زمینه اقتصادی گشایش‌هایی را به‌وجود آورد، گفت: اگر نسبت به این موضوع تا دیروز تردید وجود داشت، امروز تردیدی در این گشایش‌ها نداریم. شرکت‌های خارجی یک روزی وارد کشور شده‌اند که امروز می‌روند.

روحانی در بخش دوم سخنان خود و خطاب به مردم گفت: مشکلات اقتصادی، اجتماعی ما قابل حل است. ما همه توان‌مان را به‌کار گرفتیم تا کالاهای ضروری با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد. تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که تولید بتواند به مسیر خود ادامه دهد و همه تلاش ما بر این است که محصولات داخلی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

رئیس جمهوری افزود: قیمت‌ها در بسیاری از موارد که در ارتباط با دولت بوده از جمله در بخش آب، برق، گاز، سوخت و حمل‌ونقل تغییری نکرده، به دلیل این‌که مردم در رفاه بیشتر و شرایط بهتر باشند. اگر در مصرف گاز همکاری کنیم در زمستان صادرات گاز ما بیشتر خواهد شد و اگر در مصرف نفت صرفه‌جویی کنیم، نفت یا فرآورده‌های نفتی ما بیشتر صادر می‌شود.

وی با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان که گفته بود ذخایر ارزی دولت در این روزها کم نشده است، تصریح کرد: درست می‌گویند، در این روزها صادرات غیرنفتی و میعانات گازی ۱۹ درصد افزایش یافته است، دولت در حال افزایش ذخایر ارزی در بانک مرکزی و در بانک‌های دنیاست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829