اخبار

تکنولوژی های نوین پربازده ، راه حل برطرف کردن چالش بین تقاضا وعرضه انرژی کشور

مدیر انرژی شرکت  بهینه سازی مصرف سوخت گفت: برای مدیریت و رسیدن به  بهینه سازی انرژی  باید به سمت کارایی انرژی حرکت کنیم تا با استفاده از تکنولوژی های نوین پربازده چالش بین تقاضا وعرضه انرژی  حل شود.

احمد فضلی با اشاره به بحران مصرف انرژی در کشور و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته پربازده اظهار داشت: اقلیم کشور ما به سمت گرم شدن پیش می رود و نیاز به  تامین انرژی برای سرمایش هر سال افزایش می یابد که این نیاز را می توانیم با استفاده  شبکه گسترده گاز در کشور و استفاده از تکنولوژی سرمایشی گاز سوز مثل GHP تامین کنیم تا بار مصرف برق در دوره گرما کاهش یابد.
فضلی به مزیت نسبی  زیست محیطی تکنولوژی های نوین در استفاده از گاز برای  تامین بارسرمایشی و کم کردن بار برق اشاره کرد و گفت: همیشه مصرف انرژی با سوخت های فسیلی  ،آلایندگی زیست محیطی را به همراه دارند اما تکنولوژی های نوین به دلیل راندمان بالایی که دارند عملا  کاهش آلودگی کمتری به همراه خواهند داشت.
فضلی تاکید کرد: رویکرد بسیاری از کشور ها به سمت برقی شدن تجهیزات هست اما در کشور به سبب شبکه گاز توسعه یافته ای که داریم، می توانیم با استفاده از تکنولوژی روز (تولید سرما از گاز مانند GHP) و (تولید همزمان برق و حرارت  CHP)چالش بزرگ برق و گاز را در فصل های تابستان و زمستان حل کینم .
وی یادآور شد با توجه به پر هزینه بودن تکنولوزی های نوین در کشور ، استفاده از آنها مورد استقبال قرار نمی گیرد
و این امر نیازمند یک عزم ملی در جهت تقویت شرکت های دانش بنیان و شرکت های خدمات انرژی و مراکز دانشگاهی است تا در راستای بومی سازی دانش تکنولوزی های نوین قدم بردارند.
وی با اشاره به اینکه امروزه بهینه سازی و مدیریت انرژی یک تجارت محسوب می شود و بسیاری از فناوری هایی که قابل اجرا هستند از طریق بازپرداخت صرفه جویی انرژی قابل اجرا هستند اظهار داشت:   طرح های ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر که توسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در دست اجرا ست از جمله طرح هایی هستند که هزینه اجرای آنها از محل صرفه جویی  انرژی طرح ها پرداخت می شود.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829