آرشیو بهینه سازی در رسانه

بهينه سازي مصرف گاز با مدل هاي توسعه يافته يک ضرورت است

خبرگزاری آریا-عضو کمیسیون انرژی در مجلس شواری اسلامی اظهار داشت: عمده کشورهای با سیاست‌های مدون، روند مصرف گاز را نزولی کردند لذا بایستی در کشور نیز بجای افزایش عرضه روی بهینه سازی متمرکز شویم.


به گزارش خبرگزاری آریا، علیرضا ورناصری در مورد بهینه سازی مصرف گاز با مدل‌های توسعه یافته گفت: با توجه به جایگاه استراتژیک کشور بهینه سازی مصرف گاز با مدل‌های توسعه یافته یک ضرورت است و در بلندمدت دارای بالاترین ارزش اجتماعی است.
نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان، لالی،هفتکل و اندیکا در مجلس شواری اسلامی اظهار داشت: عمده کشورهای با سیاست‌های مدون، روند مصرف گاز را نزولی کردند لذا بایستی در کشور نیز بجای افزایش عرضه روی بهینه سازی متمرکز شویم، شرکت ملی گاز ایران بویژه شرکت‌های استانی برای رفع عدم تراز بهینه سازی، باید مدیریت مصرف گاز را در اولویت قرار بدهند.
وی تصریح کرد: روزانه 250 میلیون مترمکعب ناترازی گاز داریم در حالی که پیش بینی‌ها نیز حاکی از این است که در بخش‌های خانگی و تجاری در شش ماهه دوم سال جاری، احتمالا رکورد مصرف گاز کشور شکسته شود، باید توجه داشته باشیم جهت عبور از عرض محوری در تامین انرژی کشور مدیریت مصرف و کاهش شدت مصرف انرژی ساماندهی شود، مهمترین شاخص بهینه سازی، شاخص شدت مصرف است که می‌طلبد توسط متولیان امر مدیریت شود.
نماینده مردم در مجلس یازدهم دخیل نمودن دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان تخصصی جهت ورود به فضای هوشمند سازی شبکه توزیع گاز را مهم برشمرد و افزود: حمایت از ظرفیت‌های فنآورانه و ایده‌های نو در پیشبرد سیاست بهینه سازی مصرف گاز بسیار حائز اهمیت است. 26 میلیون مشترک گاز در کشور وجود دارند که برخی از مشترکین پرمصرف هستند که با تحقق هوشمند سازی پایش و کنترل مصرف مدیریت خواهند شد.
وی یادآور شد: هوشمند سازی توزیع و اندازه گاز طبیعی به منظور اجرایی شدن پروژه ملی کنتورهای هوشمند گاز با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان امری ضروری است، ما ظرفیت تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه را داریم که در حوزه حیاتی انرژی به بیش از 120 میلیارد دلار سرمایه گذاری فوری نیاز داریم.
ورناصری در پایان با اشاره به عدم مدیریت ناترازی حوزه نفت و گاز و افزایش مشکلات صنعت تولید و اشتغال، خاطر نشان کرد: برای شکوفایی و توسعه زیرساخت‌های صنعت گاز به سرمایه‌گذار جهت بهره مندی در این فرصت طلایی نیاز داریم. رابطه ای که میان شرکت ملی گاز و شرکت‌های سرمایه‌گذار برقرار می شود باید یک رابطه دوسویه باشد، اگر در برخی مواقع روابط شرکت ملی گاز و شرکت‌های سرمایه‌گذار پایدار نیست به دلیل عدم اعمال سیاست‌های تشویقی یا حمایت محور است

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829