رویدادهای پایدارتر

چاپ

هر روز رویدادهایی برگزار می شوند که مردم بسیاری در آن حضور دارند. بگونه ای که همه می دانیم، اگر اثر ایجاد شده کاهش بیابد، یک گواهی به آن تعلق می گیرد به نام ISO 20121. آیا کسی در رویدادی حضور داشته که دارای این گواهی بوده باشد؟

استفاده مجدد از آب، فنجان های قابل تجزیه زیستی ... همه بخش های تلاش برای برگزاری رویداد با اثر کمتر.

ردپای رویدادها

فستیوال ها، کنفرانس ها، کارگاه های آموزشی، رقابت ها ... . همگی بر محیط زیست اثر می گذارند، ردپایی برجای می گذارند که می تواند پس از پایان رویداد نیز باقی بماند. بعضی از دولت ها به این امر پی بردند و اقدامی را جهت جلوگیری از آن انجام می دهند.

بعضی از مناطق خودمختار نظیر کانتابریا و کاستیلای لئون، برای حفظ بهتر سرزمینشان، کتب راهنمایی را جهت ایجاد رویدادهای پایدارتر ارائه می دهند. ما از طریق مجموعه هایی از این دستورالعمل ها می توانیم بهترین راه جهت سازماندهی جلسات با این ماهیت را کشف کنیم.

مزایای اینگونه رویدادها

مزیت بزرگ این است که ساکنان محلی که رویداد در آن سازماندهی شده است، می توانند از امکاناتی در آینده استفاده نمایند. همچنین بسیار مفید خواهند بود درصورتیکه که محل برگزاری رویداد قابل حمل باشد، زیرا محل می تواند پس از رویداد، همانند قبل گردد.

معمولاً توجه می شود تا اطمینان حاصل گردد که حجم پسماند بسیار اندک بوده و اینکه بعداً بطور مسئولیت پذیرتری مدیریت می گردد. درنهایت، یک رویدادی که مصرف منابع یا انرژی را کاهش دهد، تعهد به جامعه و محیط زیست را نشان داده است.

فستیوال های موزیک پایدار

ابتکاری وجود دارد که سعی در تشویق رویدادهای موزیکال جهت اتخاذ عملیات زیست محیطی تر دارد. استفاده مجدد از آب، استفاده از فنجان های قابل تجزیه زیستی یا استفاده از لامپ های LED، بعضی از اقداماتی است که مورد تشویق واقع شده اند.

اطلاعاتی درخصوص روش های مختلف موجود بمنظور بهره وری در اختیار سازمان دهندگان قرار داده می شود. همچنین، اطلاعاتی درمورد چگونگی محدود کردن اثر فستیوال بر محیط زیست برای رویدادهای آتی نیز ارائه می شود.

آیا می دانستید...؟ برای یک رویداد پایدار، توصیه می شود که محل اقامت بیش از 15 دقیقه برحسب فوت، فاصله نداشته باشد.