محفظه های کوچک

هرچند بنظر باورنکردنی می آید، اما ساکنان بعضی از شهرهای هلند، محفظه هایی دارند که نشان می دهند چه میزان زباله وجود دارد و چه کسی آنها را داخل آن انداخته است. در اینجا نحوه کار آنها ارائه شده است.
محفظه های هوشمند، ساکنان محلی که از آنها استفاده می کنند و همینطور میزان زباله ای که در آنها می اندازند را شناسایی می کنند.
محفظه هایی که شماره شناسایی شما را می پرسند
این اتفاق در شهر گرونینگن (هلند) رخ داده است. این محفظه از یک سیستم الکترونیکی استفاده می کند که شما را ملزم می دارد خودتان را زمانی که زباله در آن می اندازید، معرفی کنید. می دانید چطور کار می کند؟
ساده است. ساکنان محلی مالیات هایی را بسته به میزان زباله ای که تولید می کنند، پرداخت می نمایند. به عقیده خالقان محفظه ها، آنها می توانند بزودی در همه جای هلند دیده شوند. سایر کشورها نیز به استفاده از آنها می اندیشند، ازجمله کشورهای اسکاندیناوی، فرانسه و لهستان.
فناوری
هر محفظه دارای یک دستگاه است که یک سیگنال فرکانس رادیویی را به یک گیرنده می فرستد. این گیرنده، اطلاعاتی را درمورد موقعیت محفظه موردنظر، وضعیت فیزیکی آن و میزان پر شدن آن، ارائه می کند. این فناوری نشان می دهد که چه میزان زباله در هر محفظه وجود دارد.
زباله همچنین بسته به نوع بازیافت موجود، تفکیک می شود. این محفظه ها حتی می توانند مبلغی که شهروندان باید پرداخت کنند را بسته به زباله دفع شده در محفظه، محاسبه نمایند.
جوایزی برای بازیافت
سیستم های متنوعی در سرتاسر دنیا وجود دارند که نقاطی را ارائه می دهند که می توانند برای جوایز مبادله شوند. آنچه همه شما باید انجام دهید، بازیافت صحیح می باشد. یکی از برجسته ترین نمونه ها در ایالات متحده دائر می باشد.
یک دستگاه، تشخیص می دهد چه میزان زباله بازیافت شده و نقاطی روی یک کارت ثبت می شوند تا به حداکثر معادل سالانه 400 دلار برسد. در پایان، نقاط بدست آمده می توانند با جوایزی در اشکال مختلف مبادله شوند. هرچند شما باید مراقب باشید. اگر زباله غیرقابل بازیافت را دفع کنید، نقاط را از بین می برید.
یک مثال خوب دیگر، ابتکاری در متروی پکن است که در آنجا درصورتیکه 20 بطری پلاستیکی را بازیافت کنید، یک بلیت مجانی دریافت می کنید.
آیا می دانستید...؟ در لندن، محفظه های بازیافت متعددی وجود دارد که دارای صفحات الکترونیکی LCD در هر طرف خود هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829