امروز:
چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

طرح شبکه بهره وري سوخت

عنوان پروژه: طرح شبکه بهره وري سوخت

پيمانكار/مشاور پروژه: موسسه تحليل گران فناور
وضعيت پروژه: اتمام يافته
سال اجرا : 84-83
هدف پروژه:
- فرهنگ سازي عمومي و ايجاد بستر مناسب تبادل اطلاعات و نظرات علمي .
- بازنگري و اثر بخشي اقدامات كاهش مصرف سوخت
- ايجاد پايگاه علمي تكنولوژي.
- شناسايي متخصصين و متفكرين تكنولوژيهاي كاهنده مصرف سوخت
- تبليغ اهداف سازمان در ميان دانشجويان علاقه مند به مباحث انرژي و محيط زيست.
- شناساندن تكنولوژيهاي كاهنده مصرف سوخت و ارتقاء سطح آگاهي مسئولان متخصصان و دانشجويان.
- ارتقاء توان علمي بمنظور انتخاب تكنولوژي و راهكارهاي متناسب با ساختار صنعت خودرو
- تعريف شبكه بهره‌وري سوخت در بخش حمل و نقل

خلاصه پروژه:
همان طور که بيان شد پنج مرحله براي راه اندازي شبکه در نظر گرفته شده است:
در مرحله اول مي بايست تمامي سازمان هاي مرتبط، متخصصين داخلي و خارجي و ساير منابع اطلاعاتي شناسايي گردند. دانستن مشخصات کامل هر يک از اين منابع اطلاعاتي و شناسايي تمامي آنها (تا حد امکان) براي اهداف بعدي شبکه ضروري مي باشد. به اين منظور جلسات متعدد با سازمان هاي درگير، اساتيد دانشگاه، جستجو در اينترنت، بررسي همايش ها و کنفرانس هاي برگزار شده در داخل و خارج از کشور، برقراري تماس با متخصصين خارج از کشور و غيره روشهايي است که بايد در اين مرحله به کار گرفته شود.
براي مرحله دوم با کمک منابع اطلاعاتي شناسايي شده در مرحله اول و به کمک يک گروه حداقل 5 نفره تمام وقت مي بايست با کمک گرفتن از منابع و راهنمايي مشاورين علمي شبکه (که از افراد شناسايي شده در بخش اول انتخاب مي شوند)، تکنولوژي هاي موجود در بخش خودرو شناسايي شده و به عنوان بانک اطلاعات تکنولوژي شبکه در يک مجموعه گردآوري شود. اين بانک اطلاعات تکنولوژي را به همراه اطلاعات مرحله اول، مي توان به عنوان اولين کتاب مرجع " تکنولوژي و مصرف سوخت خودرو در ايران" منتشر کرد. با کمک اعضاي شبکه هر ساله تکنولوژي هاي جديد شناسايي شده و به اين کتاب اضافه مي گردد. اين بانک اطلاعاتي به عنوان مرجعي مناسب مي تواند مورد استفاده تمامي مراکز پژوهشي، اساتيد، شرکت ها و دانشجويان قرار گيرد.
در مرحله سوم اطلاعات تک تک منابع اطلاعاتي (افراد، سازمان ها، سايت ها، مجلات و تکنولوژي ها) در يک فرمت خاص وارد بانک اطلاعاتي شبکه شده و افراد مورد نظر با فرم هاي خاصي در شبکه و به عنوان اعضاي شبکه ثبت نام مي شوند.
در مرحله چهارم نوبت به راه اندازي سايت مي رسد. سايت به عنوان نظم دهنده و در برگيرنده اطلاعات گردآوري شده، اين امکان را فراهم مي آورد که اعضاي شبکه با مراجعه به آن بتوانند علاوه بر دريافت اطلاعات مورد نياز خود، نظرات خود را نيز مطرح نمايند. هر فرد عادي نيز مي تواند به صورت همزمان اطلاعات تخصصي مد نظر خود را با سوال از متخصص مربوطه دريافت نمايد. ارسال Email هوشمند براي اعضاي شبکه و برگزاري ميزگرد هاي مجازي از ديگر امکاناتي است که اين سايت براي اعضاي شبکه فراهم مي آورد.
در نهايت و پس از طي مراحل بالا، شبکه مرحله اصلي فعاليت خود را آغاز مي کند. اعضاي شبکه به طور مستمر در ازتباط با هم خواهند بود و همديگر را از مشکلات و نيز تحولات اين عرصه مطلع مي کنند. خود به خود و با تبادل نظرات و بيان مشکلات به صورت مستمر تفکرات همگرا شده و افراد شبکه که شامل مسوولين سازمان هاي مختلف و نيز منتقدين و اساتيد دانشگاه هستند با به کارگيري روش گفتگو (Dialog) به جاي بحث (Discussion) باعث همگرا شدن نظرات و راه کارهاي پيشنهادي مي شوند.

نتايج پروژه:
راه اندازي شبكه بهره وري مصرف سوخت كشور به منظور جلوگيري از دوباره كاري در سازمانها، دانشگاه ها، ومراكز تحقيقاتي مرتبط واتخاذ تصميم در ابعاد كلان در حال اجرا مي باشد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829