يافتن دماي ايده¬آل

ممكن است تصور كنيد استفاده از وسيله گرمايشي ساختمانتان سخت است. اما تنظيم درست آن بسيار ساده است. اين مراحل ساده را انجام دهيد واز گرم شدن منزل خود با مصرف انرژي كمتر لذت ببريد.

سيستم گرمايشي خود را در شرايط خوب نگه دارید.  شما ضمن صرفه جویی در انرژی، از هزينه آن در زمستان بعدي شفگت زده نخواهيد شد.

تنظيم دما

هدف اصلي رسيدن به محيط آسايش در خانه است. دماي خانه را در طول روز در حدود 20 درجه سانتيگراد تنظيم كنيد و آن را در شب كاهش دهيد.

اگر خانه شما داراي سيستم برنامه­ريزي مركزي براي كنترل دما است، از آن براي كنترل روشن و خاموش شدن سيستم گرمايش استفاده كنيد. اما اگر از سيستم­هاي گرمايش مجزا نظير رادياتورها يا بخاري­ها در بخش­هاي مختلف خانه استفاده مي­كنيد. بهترين روش تنظيم آنها بر اساس نحوه استفاده از هر بخش خانه است. بطور مثال دما را در اتاق­هايي كه كمتر مورد استفاده قرار مي­گيرند كاهش دهيد و مهمتر از آن فراموش نكنيد درها را ببنديد تا از تلفات گرما جلوگيري كنيد.

به دنبال محل ورود سرما بگرديد

اگر خانه شما به خوبي عايق كاري حرارتي نشده است، حرارت تلف شده و خانه سرد خواهد شد. بهترين گزينه كدام است؟ نصب پنجره­هاي دوجداره يا بستن پرده­ها در طول شب؟ درصورتيكه كه نمي خواهيد هزينه زيادي بكنيد، از راه­هاي كم هزينه نظير پوشاندن محل­هاي ورود و خروج هوا با پارچه و كاغذ استفاده كنيد. البته در صورت استفاده از وسايل گرمايشي شعهله باز مثل بخاري حتماً دقت كنيد كه همه درزها و محل­هاي ورود هوا بسته نشود كه در اين صورت خطر كاهش اكسيژن و بروز خفگي ايجاد خواهد شد.

سيستم گرمايش خانه خود را بازرسي كنيد

بايد سيستم گرمايشي خانه خود را بازرسي كنيد كه هميشه در بهترين شرايط كاري خود باشد. در اين صورت از هزينه­هاي قبض گاز خود شگفت زده نخواهيد شد و انرژي را به روش موثرتري استفاده خواهيد كرد. بنابراين هر ساله سيستم گرمايشي سختمان خود را بازرسي كرده و آن را در بهترين شرايط كاركرد نگه داريد. در صورتيكه از تخصص لازم برخوردار نيستيد از تعميركاران مجرب كمك بخواهيد.

آيا مي دانستيد ...؟

دوش­هاي آب گرم موجب اتلاف مقدار زيادي انرژي شده و احساس سرما را افزايش مي دهند؟

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829