نجات زمین , منوط به ایجاد انقلابی بزرگ در رابطه با محیط زیست

 
سیناپرس: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینكه ادامه رفتار كنونی بشر با محیط زیست و الگوی نادرست مصرف در جهان و ایران غیرممكن است، گفت: نجات زمین و بشر تنها منوط به ایجاد انقلابی بزرگ در رابطه با طبیعت و محیط زیست است.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، نشست تعدادی از اساتید و هنرمندان عرصه موسیقی با «معصومه ابتكار» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیرامون بررسی راهكارهای پیوند عرصه موسیقی و محیط زیست و بهره گیری از ظرفیت هنر موسیقی برای ایجاد فرهنگ حفاظت از محیط زیست روز دوشنبه به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
ابتكار در این نشست ضمن تاكید بر عزم و اراده شكل گرفته برای ایجاد پیوند مداوم و موثر هنر و محیط زیست در قالب فعالیت های جمعی، ملی و بین المللی، تصریح كرد: موسیقی بخش مهمی از هنر این مرز و بوم است كه بسیار الهام بخش نیز هست.
معاون رئیس جمهوری افزود: الهام بخشی و تاثیرگذاری موسیقی ایرانی می تواند زمینه ساز ایجاد حركت و جنبش اجتماعی مثبت در حوزه محیط زیست و تغییر شرایط ناخوشایند این حوزه شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان كرد: ادامه رفتار كنونی بشر با محیط زیست و الگوی نادرست مصرف در جهان و ایران غیرممكن است و همین موضوع منجر به آن شد كه 175 كشور طی چند روز گذشته با امضاء سند مقابله با تغییر اقلیم و گرمایش زمین، عزم خود برای اصلاح روند نادرست كنونی نشان دهند.
وی با بیان اینكه نجات زمین و بشر تنها منوط به ایجاد انقلابی بزرگ در رابطه با طبیعت و محیط زیست است، گفت: لازمه این اتفاق، تغییر نگرش ها و رفتار درونی بشر است و موسیقی به واسطه ارتباط عمیق و اثربخشی كه با انسان ها برقرار می كند می تواند تغییر و تحولی شگرف در آن ها پدید آورد.
ابتكار افزود: زیباترین موسیقی، موسیقی طبیعت است ولی انسان معاصر به دلیل رشد پدیده شهرنشینی و آلودگی صوتی در شهر، از این موسیقی بی بهره مانده است.
معاون رئیس جمهوری به بازدید خود از نمایشگاه «طلای آب» اشاره كرد و ادامه داد: نمایشگاه با بهره گیری از هنرهای مختلف مشكلات و چالش های حوزه آب را بیان می كرد و در یكی از بخش ها با كمك هنر موسیقی صدای آب و صدای خشكسالی با استفاده از صدای ویولون به گوش می رسید كه تاثیر عمیقی در مخاطبان ایجاد می كرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار كرد: موسیقی و سروده هر دو می توانند تاثیری مهم در مخاطب داشته باشند و از این نظر سرمایه گذاری بر مخاطب كودك، نوجوان و جوان از اهمیت و اولویت بسیاری برخوردار است.
وی ضمن استقبال از پیشنهاد برگزاری جشنواره ای در زمینه موسیقی سبز، گفت: برگزاری چنین جشنواره ای در سطح ملی و بین المللی نیازمند برنامه ریزی در ابعاد مختلف به ویژه بعد حقوقی و دریافت مجوزهای لازم است.
معاون رئیس جمهوری ضمن یادآوری تجربه موفق برگزاری «جشنواره بین المللی فیلم سبز» و پیوند عرصه هنر سینما و فیلم با محیط زیست، ابراز امیدواری كرد: شاهد تداوم این روند در سایر عرصه های هنر باشیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان با بیان اینكه عرصه موسیقی، عرصه ای نو و جذاب برای فعالیت علاقمندان به فرهنگسازی در حوزه محیط زیست است، گفت: موسیقی و به ویژه موسیقی سنتی ارتباط بسیار نزدیكی با طبیعت دارد و به همین دلیل است كه با شنیدن نوای موسیقی محلی جنوب یا مناطق كویری، ناخودآگاه به یاد طبیعت می افتیم.
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829