صرفه جویی در انرژی در گلخانه ها

اگر گلخانه دارید، یا به داشتن یک گلخانه کوچک فکر می کنید، نگاه دقیقی به این توصیه های صرفه جویی در انرژی داشته باشید و منابع طبیعی را حفظ نمایید.

بهینه سازی منابع طبیعی، مانند خورشید و هوا، به حفظ انرژی در گلخانه ها کمک می کند.

روشنایی

  • جهت بهینه سازی نور خورشید، و انجام کارها بدون استفاده از روشنایی مصنوعی، قرار دادن گلخانه در مناطقی که هیچگونه سایه ای ندارد، ایده مناسبی است.
  • گلخانه ها همچنین باید در جهتی قرار گرفته باشند که محور طولی آنها از شرق به غرب باشد تا بیشترین استفاده از ساعات روشنایی روز صورت بگیرد.
  • سازه گلخانه همچنین می تواند در مواد شفاف پوشانده شود که بدین ترتیب میزان سایه درون گلخانه را کاهش می دهد. اگر کف گلخانه با یک صفحه پلاستیکی سفید پوشانده شود، روشنایی بازتاب شده بیشتری نیز ایجاد می گردد.

دما

در زمستان، بالا بردن دما در داخل گلخانه آسان نیست. این توصیه به دستیابی به افزایش بهتر دما کمک می کند:

  • آنرا درون پلاستیک حرارتی بپوشانید تا دما حفظ گردد، اما مطمئن شوید که گلخانه بخوبی درزگیری شده است، بگونه ای که گرما هدر نرود.
  • ساختن یک سقف مضاعف ایده خوبی بحساب می آید. هرچند این امر نور را در طول روز کاهش می دهد، اما از شدت سرما در شب جلوگیری می کند.
  • اگر محصولاتتان نیاز به دمای بالاتری دارند و شما نمی توانید آنرا با استفاده از این توصیه تأمین کنید، نگران نباشید. شما می توانید لوله های آب داغ را در زمین جهت دستیابی به دمای مطلوب با استفاده از انرژی زمین گرمایی، نصب نمایید.

تهویه هوا

این مهمتر از آن است که مردم فکر می کنند. تهویه هوا برای یک ساعت در روز، هوا را تجدید نموده و از آفات نیز جلوگیری می نماید. بهترین روش برای انجام آن چیست؟

  • از پنجره های عایق در کناره ها و سقف استفاده نمایید، از اینرو، می توان آنها را برای تهویه در هر زمانی باز کرد، اما دمای داخل هرزمان که نیاز باشد حفظ می شود.
  • اگر هیچ جریان هوایی بعلت وضعیت گلخانه وجود ندارد، یک تهویه بیرون بر (هود) در بالاترین قسمت سازه تعبیه کنید. این امر به شما کمک می کند که هوای گرم را خارج کرده و هوای تازه را به داخل بیاورید.

آیا می دانستید...؟ دمای بهینه برای گیاهان و محصولات بین 10 تا 20 درجه سانتیگراد می باشد.

برچسب ها:

کیفیت هوا – انرژی زمین گرمایی – تهویه هوا – روشنایی

منبع : www.Repsol.com

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829