چاپ هوشمندانه

قبل از قرارگیری در مقابل دستگاه کپی یا چاپگر و شروع فرآیند چاپ، باید به آن بعنوان یک کار لوکس نگاه کرد. این تنها راهی است که با صرفه جوئی در مصرف کاغذ و جوهر کارتریج، ضمن صرفه جوئی در هزینه شرکت خود، از محیط زیست نیز محافظت خواهید کرد.

وضعیت پرینتر خود را کنترل نمائید، زیرا وقتی که پرینتر نقص داشته باشد، مقدار زیادی کاغذ به هدر می ورد.

پیش از چاپ، درباره آن فکر کنید

بسیاری از اسنادی که در یک دفتر کار پرینت می شوند، سرانجام از سطلهای زباله سردر می آورند. این نکته را به دقت مورد ملاحظه قرار دهید! فکر کردن قبل از پرینت گرفتن یا کپی کردن مهم است، تا اینکه بعداً مجبور به تکرار این فرآیند نشوید. تعداد دقیق افراد برای توزیع نسخ را کنترل کنید تا اینکه بیش از تعداد مورد نیاز، کپی تهیه نکنید.

بهینه سازی منابع

همانطور که بیان شد، این فرآیند نیازمند این است که شما قبل از فشردن کلید OK دوباره فکر کنید. باید پیش نویسها یا مدارک خود را به منظور بهینه سازی مصرف کاغذ آماده نمائید. چگونه؟ در ادامه به برخی از نکات ساده اشاره می گردد:

- اگر می توانید اطلاعات را برروی صفحه نمایش خود بررسی کنید، آنها را پرینت نگیرید.

- اگر فکر می کنید که مجبور به پرینت گرفتن هستید، بیشتر سعی کنید بصورت سیاه و سفید و در هر دو سوی کاغذ چاپ کنید.

- تعداد ورق کاغذهائی را که باید کپی شوند، از طریق کاهش سایز نوشتاری و کاهش حاشیه های کاغذ، کاهش دهید.

- حالت صرفه جویی را در دفتر کار خود فعال سازید. در صورتیکه هنوز این برنامه را ندارید، نصب آن را به مسئول مربوطه پیشنهاد کنید. این کار، از مصرف نامتناسب کاغذ جلوگیری می کند.

همه چیز مرتب است

از آنجا که اکثر تلفات کاغذ و جوهر زمانی اتفاق می افتد که این دستگاهها دارای نقص باشند، اجرای تعمیرات منظم و دوره ای دستگاههای کپی و پرینتر مهم است.

اگر متوجه مشکلی در پرینتر شدید، سریعاً آنرا به مسئول مربوطه اطلاع دهید تا اینکه این مشکل با بیشترین سرعت ممکن حل شود. شما با این کار، باعث خواهید شد تا همکارانتان مسیر اضافی تا پرینتر را طی نکنند و نیز در مصرف کاغذ صرفه جوئی خواهید نمود.

آیا می دانستید ...؟

تقریبا 10 لیتر آب برای تولید یک ورق کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد. قدر هر ورق کاغذ را بدانید! آنها چیزهای لوکس کوچکی هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829