انرژی های تجدیدپذیر

تولید سوخت زیستی از پسماندهای روغن مصرفی در آلمان

پروژه‌ای تحت عنوان "هر قطره ارزشمند است" در برشینگ آلمان برای جمع‌آوری چربی‌ها و روغن‌های پخت و پز استفاده شده در نظر گرفته شده است تا از آن‌ها در صنعت تولید سوخت زیستی مجددا بهره برداری شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "جمع‌آوری، تبدیل، پیشرفت"، شعار پویش شهرداری بایرن آلمان است که برای ترویج جمع‌آوری و بازیافت چربی‌ها و روغن‌های پخت و پز استفاده شده توسط شهروندان در نظر گرفته شده است. ماشین‌های جمع‌آوری روغن در برشینگ و فریشتات همواره مستقر و در دسترس هستند تا خانواده‌های روغن مصرفی خود را به آنان تحویل دهند.

تولید سوخت زیستی از پسماندهای روغن مصرفی در آلمان

روغن و چربی‌های پخت و پز هنگام دفع در لوله‌های فاضلاب باعث انسداد جدی می‌شود؛ این یک طرف مشکلات است در حالی که باید هزینه‌های بسیار هنگفتی برای پاکسازی آلودگی‌ها در تصفیه خانه‌های فاضلاب صرف شود. یک کیلوگرم روغن پخت و پز وارد شده به سیستم فاضلاب می‌تواند تا ۴۰ هزار لیتر آب شیرین را آلوده کند. با این پویش روغن پخت و پز بلا استفاده به سوخت زیستی سازگار با آب و هوا تبدیل می‌شود و به این ترتیب میزان انتشار CO2 نیز کاهش می‌یابد.

تولید سوخت زیستی از پسماندهای روغن مصرفی در آلمان

نحوه عملکرد پروژه به این گونه است که خانواده‌ها چربی‌های استفاده شده خود را در بطری‌های مقاوم در برابر حرارت که از قبل توسط شهرداری در اختیار آن‌ها قرار داده شده است، جمع‌آوری کرده و سپس تحویل کانتینرهای مخصوص می‌دهند سپس روغن پخت و پز جمع‌آوری شده پردازش شده و برای تولید سوخت‌های زیستی سازگار با آب و هوا استفاده می‌شود. جالب است بدانید که یک بطری روغن این فرآیند می‌تواند سوخت زیستی لازم برای پیمودن ۲۰ کیلومتر را فراهم بیاورد.

تولید سوخت زیستی نیز فرایندی به نسبت ساده دارد و با افزودن یک الکل سبک به روغن در حضور کاتالیست مناسب (قلیایی، اسیدی و آنزیم‌ها) به دست می‌آید. این نوع سوخت‌ها به علت ویژگی‌هایی نظیر قابلیت تجزیه و تجدید و البته غیر سمی بودن جایگزین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی است.

تولید سوخت زیستی از پسماندهای روغن مصرفی در آلمان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829