امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

انرژی های تجدیدپذیر

بهره مندی 35 هزار خانوار عشایری از انرژی خورشیدی

رییس سازمان امور عشایر کشور : 35 هزار خانوار عشایری از انرژی خورشیدی استفاده می کنند و امسال هم ۱۲ هزار و ۳۰۰ خانوار به انرژی خورشیدی مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان؛ کرمعلی قندالی افزود : یکی از وظایف اساسی سازمان امور عشایری برای جامعه هدف تامین زیرساخت‌ها از جمله راه ، آب و انرژی است.
وی با بیان اینکه در حوزه انرژی طرحی به نام جایگزینی سوخت فسیلی در دستور کار است، تصریح کرد: بخشی از سوخت با تامین نفت سفید و سیلندر گاز مایع انجام می‌شود و بخشی دیگر از محل جایگزینی انرژی خورشیدی صورت می‌گیرد.
قندالی با بیان اینکه تا پایان سال ١۴٠٠ تعداد ۵۵ هزار خانوار به سامانه انرژی خورشیدی مجهز خواهند شد افزود: این تعداد ٢٧ درصد خانوار‌های عشایری کل کشور را تشکیل می‌دهند.
به گفته وی پیش بینی می‌شود تا پایان سال ١۴٠١ تعداد ۷۵ هزار خانوار از این سامانه ‌ها بهره ببرند.
رییس سازمان امور عشایر کشور تامین آب را یکی دیگر از دغدغه‌های مسئولان این سازمان دانست و گفت: در سال ۱۳۹۸ اعتباری بالغ بر ٢۵٣ میلیارد تومان و امسال هم ١٨٠ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای تامین آب و شبکه‌های مربوطه تخصیص یافته است.
قندالی با بیان اینکه پارسال از این محل، ۴۱۴ طرح با برخورداری ١٧ هزار خانوار عشایر از آب آشامیدنی سالم اجرا شد، افزود: امسال هم ۱۶۶ طرح آب آشامیدنی برای برخورداری هفت هزار خانوار عشایری در کل کشور تعریف شده است.
به گفته وی با اجرای این طرح از سال گذشته تا پایان امسال ٢۵ هزار خانوار عشایری از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829