انرژی های تجدیدپذیر

سرمایه‌گذاری میلیاردی لهستانی ها بر روی انرژی‌های تجدیدپذیر

زیست آنلاین: مقامات لهستان گفتند این کشور قصد دارد روند عدم استفاده از زغال سنگ و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و سرمایه گذاری بر روی آنها را سرعت ببخشد تا هم با تغییرات اقلیمی مقابله کند و هم منبع انرژی مطمئن و پایداری داشته باشد.

به گزارش زیست آنلاین، وزیر انرژی این کشور گفت در استراتژی جدیدی که برای سال ۲۰۴۰ در نظر گرفته شده است ۴۰ میلیارد دلار برای ساخت اولین نیروگاه هسته ای با ظرفیت ۶ تا ۸ گیگاوات هزینه خواهد شد که تا سال ۲۰۳۰ سه فاز اول آن به ظرفیت ۱۱۶ به بهره برداری خواهد رسید. همچنین این کشور قصد دارد یک نیروگاه بادی فراساحلی به ظرفیت ۸ تا ۱۱ گیگا وات تا سال ۲۰۱۴ احداث کند که پیش بینی می شود هزینه احداث آن حدود ۳۰ میلیارد دلار است. با احداث این دو نیروگاه هسته ای و بادی ۳۰۰ هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد.

لهستان تنها کشور عضو اتحادیه اروپا است که از پذیرفتن تعهدات اقلیمی تا سال ۲۰۵۰ سرباز زده است. حزب حاکم این کشور می گوید به زمان و پول بیشتری برای حرکت از اقتصاد وابسته به زغال سنگ به سمت منابع انرژی پاکتر نیاز است. اما افزایش هزینه های انتشار کربن، سیاست های اقلیمی اتحادیه اروپا و همچنین مشکلات مربوط به ویروس کرونا باعث شد که ورشو به حرکت خود به سمت انرژی پاک سرعت ببخشد.

وزیر محیط زیست لهستان می‌گوید در بازنگری برنامه های اقلیمی این کشور که هنوز به تایید دولت نرسیده است پیش بینی شده است بسته به هزینه انتشار کربن، سهم زغال سنگ از سبد انرژی این کشور تا سال ۲۰۳۰ به ۳۷ تا ۵۶ درصد و تا سال ۲۰۴۰ به ۱۱ تا ۲۸ درصد کاهش یابد. این کشور قصد دارد از اتحادیه اروپا برای انجام این تغییر ۱۶ میلیارد دلار درخواست کمک کند.

منبع : reuters

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829