اخبار

وزیر نفت خبر داد
افزایش ۴۰ درصدی وصول مطالبات وزارت نفت از محل فروش نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی

وزیر نفت با بیان اینکه عملکرد وزارت نفت امسال نسبت به پارسال حدود ۴۰ درصد تحقق درآمدی داشته است، گفت: در سه ماه نخست امسال وصول مطالبات وزارت نفت از محل فروش نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌ها، صادرات گاز و محصولات پتروشیمی نسبت به سه ماه نخست ۱۴۰۰ حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شانا، جواد اوجی روز سه‌شنبه (۳۱ خردادماه) در حاشیه نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به موارد مطروحه در نشست این کمیسیون گفت: در این نشست گزارشی از عملکرد وزارت نفت درباره صادرات میعانات نفتی، فرآورده‌های نفتی و صادرات محصولات پتروشیمی، همچنین درآمدهای حاصل از فروش منابع نفتی در سه ماه نخست سال نسبت به سال ۱۴۰۰ ارائه شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه میزان درآمدهای حاصل از فروش نفت طی امسال نسبت به سال گذشته بسیار مثبت بوده است، افزود: عملکرد وزارت نفت امسال نسبت به پارسال حدود ۴۰ درصد تحقق درآمدی داشته است، سال گذشته ۱۲.۵ میلیارد دلار در سامانه نیما از محل فروش محصولات پتروشیمی به دست آمد.

وزیر نفت تصریح کرد: در سه ماه نخست سال نیز حدود ۴۰ درصد وصول مطالبات وزارت نفت از محل فروش نفت، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی، صادرات گاز و محصولات پتروشیمی نسبت به سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است. این موضوع از نظر حجمی و قیمت اتفاق‌های بسیار خوبی را رقم زده است.

اوجی اظهار کرد: تعهد وزارت نفت در بحث درآمدهای نفتی تبصره ۱۴ در سال گذشته ۳۱۳ هزار میلیارد تومان بود که با تلاش دولت و این وزارتخانه توانستیم امسال بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان واریز داشته باشیم. وزارت نفت با برنامه‌ریزی‌های انجام‌داده، همه تلاش خود را خواهد کرد که منابع پیش‌بینی شده بودجه را در تبصره‌های یک و ۱۴ محقق کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شایعات افزایش قیمت گازوئیل و یا پرداخت سهمیه بنزین بر اساس کدملی صحت دارد، گفت: من و همکارانم طی مصاحبه‌های پرشمار هرگونه افزایش قیمت حامل‌های انرژی را تاکنون تکذیب کرده‌ایم. افزایش قیمت بنزین و گازوئیل به هیچ عنوان در دستور کار وزارت نفت و دولت قرار ندارد و طرح آزمایشی جزیره کیش درباره بازتوزیع یارانه‌هاست که در محدوده‌ای کوچک در حال ارزیابی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829