امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
وزارت نفت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت می‌کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از جاهایی که به‌شدت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند و جای سپاسگزاری دارد، وزارت نفت و صنایع پتروشیمی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار شانا، سعید نمکی، روز (سه‌شنبه، ۲۲ مهرماه) در آیین اهدای ۱۴۱ دستگاه تنفسی ویژه بیماران کرونایی به مناطق نفت‌خیز از طرف وزارت نفت، با تشکر از وزارت نفت که در این روزهای سخت در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است، گفت: امروز زنگنه و همکارانش روزهای سختی را سپری می‌کنند، ایام و روزهایی که در طول انقلاب به یاد ندارم همانند امروز باشد.

وی افزود: فروش نفت، کسب درآمد و چرخش کارخانه‌های این کشور در شرایط سخت کنونی بی‌شک کاری بس دشوار و پرمشغله است که بنده به‌دلیل آنکه دستی بر بودجه کشور داشتم آن را کاملا درک می‌کنیم، اما از اینکه در اوج تنگناهای مالی کرامت و بلند مرتبگی گذشت را هم حفظ می‌کنند و می‌بخشند و سعی می‌کنند دست ما را هم بگیرند قابل احترام است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: وقتی با این سختی و گرفتاری دوستان به یاد درماندگی بخش‌های دیگر هستند به معنای کرامت، صفا و صمیمیت انسانی‌هایی است که همواره و همجا و چند وجه و چند بعد به یاد مردم هستند.

نفت اقتصاد سیاسی ایران را تغییر داد

نمکی با بیان اینکه برای نخستین بار است که پای در وزات نفت می‌گذارد، عنوان کرد: به‌دلیل آنکه اهل مطالعه بوده و به تاریخ علاقه‌مند هستم فکر می‌کنم نفت اقتصاد سیاسی ایران را تغییر داد. بی‌شک یکی از تاثیرگذارترین مولفه‌های مهم در سیاست، اقتصاد، استعمار و مبارزه‌های ضداستعماری در تاریخ این سرزمین نفت است.

وی گفت: یکی از ضعف‌های ما در مدیریت کشور این است که مطالعات گذشته‌مان محدود است، برخی می‌گویند کاش نفت نداشتیم تا بهتر زندگی می‌کردیم. اقتصاد بدون نفت به‌عنوان یک اقتصاد پویا حرف درستی است، اما پاکستان و افغانستان که نفت نداشتند، اقتصاد پویا داشتند؟

نفت باید در توسعه زیرساخت‌ها و توسعه انسانی به‌کار گرفته شود

وزیر بهداشت ادامه داد: آنچه که به نظرم در تاریخ این سرزمین به‌ویژه در ایام حکومت قاجار و پهلوی ما فراموش کردیم این است که نفت را به‌عنوان یک سرمایه مهم مملکتی در توسعه زیرساخت‌ها و توسعه انسانی کشور به‌کار ببریم.

نمکی با بیان اینکه انسان توسعه یافته هدف نهایی توسعه است، افزود: یکی از کاستی‌های ما در اداره کشور و در ایام گذشته نپرداختن به توسعه انسانی بوده است، ما انسان توسعه یافته کم داریم. یکی از گرفتاری‌های ما این است که منابع را صرف توسعه درست و پایدار نکرده‌ایم.

آثار کاهش فروش نفت در اقتصاد ملی از جمله نظام سلامت خود را نشان می‌دهد

وی تصریح کرد: روزهای سختی را سپری می‌کنیم، روزهایی که آثار کاهش فروش نفت در اقتصاد ملی ما در ابعاد مختلف از جمله نظام سلامت خود را کاملا نشان می‌دهد. ما از درآمدهای نفتی سهمی داشتیم، سهمی از مالیات بر ارزش افزوده و ۱۰ درصد از هدفمندی یارانه‌ها داشتیم که وقتی فروش نفت و میعانات گازی افت می‌کند همه آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مشاهده می‌کنیم که آقای زنگنه با چه سختی‌هایی کارها را پیش می‌برد و حتی مورد کم مهری‌هایی نیز قرار گرفته است، گفت: ما نیز همانند بقیه کشورهای جهان ناگهان گرفتار موج سنگینی از همه‌گیری کرونا شدیم. در جمهوری اسلامی با لطف خدا و با استفاده از شیوه‌های مختلف و آنچه آموخته بودیم از دفاع مقدس خود را برای این طوفان آماده کردیم.

وزارت نفت و صنایع پتروشیمی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به‌شدت رعایت می‌کنند

نمکی با اشاره به اینکه در شرایط سخت تحریم نمی‌توانیم کارخانه و تولید کشور را تعطیل کنیم، افزود: به همین دلیل دستورعمل نوشتیم که چگونه می‌توانیم گردش صنعت کشور را بگردانیم تا با فقدان دیگری روبه‌رو نشویم. یکی از جاهایی که بشدت این شیوه‌نامه‌ها را رعایت کرد که جای سپاسگذاری دارد وزارت نفت و صنایع پتروشیمی کشور بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آمار موارد بستری و مرگ و میر در این مجموعه‌های صنعتی در حد قابل اغماض است که با تلاش به‌دست آمده است. بنده در طول این هشت ماه شبی را به یاد ندارم که به‌راحتی خوابیده باشم. شبی به من اطلاع دادند که بین پارسیان و عسلویه درباره کرونا اتفاقی افتاده است، شبانه دستور دادم راه پارسیان به عسلویه مسدود شود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: امروز شما تعدادی دستگاه تنفسی به وزارت بهداشت اهدا می‌کنید که ساخت این مملکت است، ما روزهای ابتدایی رویارویی با بیماری کرونا، شبانه‌روز به دنبال ماسک، لباس و غیره بودیم، خوشبختانه ۵۰ روزه کارکنان پتروشیمی، الیافی را تولید کردند که با آن پارچه‌ای را تهیه و سبک‌ترین و مناسب‌ترین لباس‌ها را برای پوشش پرستاران آماده کردیم.

نمکی گفت: اروپایی‌ها که پس از ما وارد موج کرونا شدند تازه فهمیدند که ایران دارای تحریم با دست‌های بسته در این اقیانوس بلا چگونه شنا کرد. وقتی مریض‌هایشان پشت در بیمارستان سرگردان شدند، وقتی در زمین‌های چمن به‌دنبال کپسول اکسیژن بودند، وقتی دستگاه تنفسی را از شخص پیر و سالخورده باز کردند به شخص جوان بستند تازه فهمیدند که ایران در اوج شرایط تحریم چه عظمتی را به دست آورده است که امیدواریم در آینده بسیار نزدیک ما جزو پیشتازان جهان در عرصه کنترل بیماری کرونا باشیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: باید راهکاری را دنبال کنیم که چگونه می‌توانیم دانش خودمان را در اختیار شما (وزارت نفت) قرار دهیم که به ارائه خدمت در مجموعه وزارت نفت کمک کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829