اخبار

قدردانی وزیر نفت از کادر درمان برای مقابله با کرونا
زنگنه: تولید در صنعت نفت در شرایط کرونا لحظه‌ای متوقف نشد

وزیر نفت با قدردانی از کادر درمان برای مقابله با کرونا تأکید کرد: با وجود شرایط کرونا لحظه‌ای تولید در صنعت نفت متوقف نشده است و از بابت تأمین سوخت و انرژی کشور آب در دل کسی تکان نخورد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (سه‌شنبه، ۲۲ مهرماه) در آیین اهدای ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی ویژه بیماران کرونایی از طرف وزارت نفت اظهار کرد: امروز فرصتی شد که به سهم خود از مجاهدت کادر درمانی کشور قدردانی و تشکر کنم. من می‌دانم دوستان چه زحماتی را این روزها تحمل می‌کنند، چه فشار سنگینی روی آنهاست و چه مسئولیتی بر دوششان حس می‌کنند. الحمدالله میان مردم هم سرافزار هستند و آنان قدرشان را می‌دانند.

وی با بیان اینکه کادر درمان در راه انجام وظایف، شهدای زیادی هم تقدیم کردند که مردم این را هم قدر می‌دانند، تصریح کرد: من به سهم خودم به‌عنوان یک ایرانی از زحمات کادر درمان به‌ویژه دکتر نمکی که به‌سختی این روزها فرماندهی و مدیریت می‌کنند، قدردانی می‌کنم، همچنین از کادر درمانی صنعت نفت هم تشکر می‌کنم.

وزیر نفت با بیان اینکه وزرات نفت از نخستین دستگاه‌هایی بود که به‌دلیل حساسیت با سختگیری تمام در مقابله با کرونا گام برداشت، توضیح داد: تعطیل کردن نفت فقط تعطیل صادرات نبود، تعطیل کشور بود. یعنی اگر نفت و گاز تولید نکنیم، آب و برق هم تولید نمی‌شود و بهداشت از بین می‌رود. اگر برق نباشد بیمارستانی نمی‌تواند کار کند. اگر سوخت نداشته باشیم هیچ ژنراتور و دیزل اضطراری هم نمی‌تواند کار کند.

زنگنه گفت: الحمدالله از بابت تأمین سوخت و انرژی کشور در شرایط کرونا آب در دل کسی تکان نخورد.

وی با تأکید بر اینکه سلامت کارکنان صنعت نفت برای ما مثل جانمان بود، بنابراین با سخت‌گیری تمام در این مسیر گام برداشتیم، یادآوری کرد: واحدهای اچ‌اس‌یی (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) مستقر در صنعت نفت با دستورعمل‌های وزارت بهداشت که ما به زبان صنعت نفت تبدیل و ابلاغ می‌کردیم توانستیم سلامت همکاران را هم داشته باشیم.

تلاش می‌کنیم از آلام مردم بکاهیم

وزیر نفت به اقدام‌های وزارت نفت برای مقابله با کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه پس از قرمز شدن وضع در برخی استان‌ها دستور داده شد که کارکنان به شیفت‌هایشان در این استان‌ها برنگردند، تصریح کرد: از نظر توزیع غذا، فاصله‌ها و ارتباطات افراد سختگیری‌های زیادی شد که الحمدالله نتیجه داد و مسائلی که داشتیم قابل اغماض است. به هر حال کار مهمی بود که انجام شد.

زنگنه با بیان اینکه همکاران ما در هشت ماه گذشته از هیچ تلاشی برای کاهش درد و رنج مردم کوتاهی نکردند، تأکید کرد: مردم ما واقعاً در درد و رنج هستند، ما نمی‌توانیم این را نادیده بگیریم. مردم از یک سو زیر فشارهای شدید اقتصادی به دلیل اقدام‌های جنایتکارانه آمریکا هستند؛ مرتب آمریکایی‌ها می‌گویند ما کاری به مردم نداریم و با دولت درگیریم، اما دارند مردم را له می‌کنند و از سوی دیگر کرونا نیز نگرانی، ناامنی و تنش ذهنی ایجاد کرده است. ما تلاش کردیم تا جایی که می‌توانیم به سهم خودمان از این فشار کم کنیم.

وی تصریح کرد: آمریکا در شرایط کرونا و نیاز ایران به دارو و تجهیزات پزشکی، کوچک‌ترین انعطافی نشان ندادند. آنها  هر چه می‌گویند دروغ است.

آمادگی کامل وزارت نفت برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده

وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده و مواد اولیه لباس و ماسک آمادگی کامل دارد و از هیچ کمکی مضایقه‌ای ندارد، گفت: آقای نمکی، شما ما را مانند کارکنان خود تلقی کنید، شما در موضوع کرونا فرمانده هستید، هر دستوری بدهید ما برای کاهش فشار بر مردم انجام می‌دهیم.

زنگنه با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی موضوعی است که صنعت نفت آن را در کشور رایج کرد و پیش از این، این‌گونه مطرح نبود، تصریح کرد: ما اعتقاد داشتیم و داریم در جایی که کار می‌کنیم نمی‌توانیم خود را از مردم آن منطقه جدا ببینیم، آنان همراه و خانواده ما هستند و نمی‌توانیم آنها را جدا ببینیم، در سیل و حوادث دیگر هم همین‌طور است.

وی با بیان اینکه ما خودمان در شرایط سختی هستیم، اما مردم در شرایط سخت‌تری هستند، بنابراین همه تلاشمان را برای کمک به مردم انجام می‌دهیم، افزود: تعدادی دستگاه‌های کمک تنفسی (ونتیلاتور) برای کمک به مردم تهیه شده است، البته ان‌شاءالله مریض نداشته باشیم.

وزیر نفت گفت: استدعا دارم مردم با رعایت پروتکل‌ها فشارها را کم کنند. رعایت پروتکل‌ها واقعاً اثرگذار است و ما این را با همه وجود در صنعت نفت دیدیم. هر جا رعایت و سختگیری کردیم، نتیجه گرفتیم. من این سختگیری‌ها را از جانب خود، سختگیری پدر برای سلامت فرزندش می‌دانم، هرجا کسی کاری را انجام نداده با او برخورد کردم.

زنگنه با آرزوی موفقیت برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کادر درمان و همکاران بهداشت و درمان صنعت نفت و قدردانی از آنها اظهار کرد: با همکاری و فداکاری کارکنان صنعت نفت تولید ما به‌ دلیل کرونا نه‌تنها کم نشده بلکه اضافه هم شده است.

وی در پایان گفت: خداوند فداکاری کادر درمان را می‌بیند و به زندگی خودشان و خانواده و بچه‌هایشان برکت می‌دهد، این مهم است. بدانید که دعای مردم پشت سر شماست و هیچ چیزی مانند دعای مردم عاقبت بخیری برای آدم نمی‌آورد و اثر ندارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829