اخبار

در قالب استفاده از تسهیلات طرح های  ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر:
ناوگان حمل و نقل عمومی یزد با همکاری شرکت بهینه سازی و شهرداری یزد نوسازی می شود

ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری شهر جهانی یزد با همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شهرداری یزد در قالب استفاده از تسهیلات طرح های  ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر نوسازی خواهد شد.

جمال الدین عزیزی شهردار یزد با اشاره به تفاهم نامه ای که در آبان ماه سال گذشته همزمان با سفر رئیس جمهور به استان یزد میان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و استانداری یزد امضاء شد اظهار داشت: در راستای این تفاهم نامه سه طرح جایگزینی موتور سیکلت های احتراقی  با موتورهای برقی، طرح تعویض تاکسی های فرسوده با موتورهای گاز سوز تولید داخل و طرح تعویض اتوبوس های فرسوده بااتوبوس های برقی توسط شهرداری یزد در دست پیگیری می باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر یزد از دیرباز به شهر دوچرخه ها شهرت داشته و دوچرخه ها به موتور سیکلت تبدیل شده اند و هم اکنون تعداد زیادی موتور سیکلت احتراقی در سطح شهر یزد تردد دارند که سبب ترافیک و آلودگی های زیست محیطی می شوند گفت: طرح تعویض  100 هزار موتور سیکلت احتراقی از سوی شهرداری یزد آماده شده که با پیگیری های شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برای گرفتن مصوبه های لازم از شورای اقتصاد،  جهت استفاده از تسهیلات  طرح های  ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر  به زودی به مرحله اجرا می رسد و این طرح طی سه سال اجرایی خواهد شد.

شهردار یزد با اشاره به اقدامات  شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در زمینه تعویض تاکسی های فرسوده اظهار داشت:توافق های لازم با یکی از خودروسازها در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر یزد انجام شده است که در مرحله اول 500دستگاه تاکسی فرسوده با تاکسی های پایه گاز سوز ساخت داخل تعویض و در صورت وجود متقاضی این تعداد به هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده و اخذ مصوبه شورای اقتصاد و توافق نامه جهت استفاده از میزان تسهیلات طرح های ماده 12 توسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در دست اقدام است.

جمال الدین عزیزی خاطر نشان کرد: اخذ مصوبه شورای اقتصاد و هیئت دولت برای طرح تعویض اتوبوس های فرسوده با اتوبوس های برقی در شهر یزد نیزتوسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در دست اقدام است.

وی افرود: با توجه به اقدامات و پیگیری های شرکت بهینه سازی مصرف سوخت  امیدواریم طرح  تعویض موتور سیکلت های برقی و تاکسی های گاز سوز تا پایان امسال به مرحله عملیاتی برسد.

شهردار یزد در پایان به طرح استفاده از خودروهای برقی در بافت تاریخی یزد اشاره کرد و گفت: با توجه به ثبت جهانی شهر یزد و برای جلوگیری آسیب و تخریب این بافت ارزشمند  شهرداری یزد در نظر دارد از ترددخودروهای بنزینی به داخل بافت تاریخی جلوگیری نماید به همین منظور استفاده از خودورهای  سبک برقی در داخل بافت تاریخی جهت تردد گردشگران و توریست ها در دست بررسی است که امیدواریم بتوانیم با همکاری شرکت بهینه سازی و استفاده از تسهیلات ماده 12 به مرحله اجر برسانیم.

لازم به ذکر است  روز دوشنبه (99/4/9) جلسه ای با حضور جمال الدین عزیزی شهردار یزد و ساسان کاظمی نژاد مدیر بهینه سازی انرژی در بخش حمل و نقل و رئیس کارگروه طرح های ماده 12 در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به منظور بررسی و پیگیری طرح های ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری شهر جهانی یزد در راستای تفاهم نامه ای که در آبان ماه سال گذشته همزمان با سفر رئیس جمهور به استان یزد میان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و استانداری یزد به امضاء رسید برگزار شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829