اخبار

با حمایت وزارت نفت:
نخستین مرحله طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران اجرا شد

نخستین مرحله اجرایی طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با واگذاری ۱۰۰ دستگاه سمند گازسوز به تاکسیرانان اجرا شد؛ طرحی که با حمایت و همکاری وزارت نفت و در قالب ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، آیین تحویل ۱۰۰ دستگاه سمند پایه گازسوز در جهت اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران دیروز (۳۰ مهرماه) برگزار شد.

شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در این زمینه اعلام کرده است: واگذاری مرحله نخست تاکسی‌های نو، پیرو سند همکاری سه‌جانبه نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران که میان این شرکت، اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری و شرکت پاکرو منعقد شده بود، آغاز شده است.

محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در این آیین گفت: صنعت خودروسازی باید با رویکرد افزایش دانش فنی و توسعه توانمندی، رویکردهای خود را اصلاح کند و در مسیر توسعه قرار دهد.

وی آمار و ارقام مصرف انرژی در کشور را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: مصرف انرژی در ناوگان حمل‌ونقل کشور ۱.۵ تا ۲ برابر میانگین جهانی است و کاهش شدت مصرف انرژی در این ناوگان با همکاری همه‌جانبه سازمان‌های ذی‌ربط و با اعمال تغییرات فنی خودروهای داخلی و اصلاح قیمت سوخت و همچنین فرهنگ‌سازی ممکن خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با انتقاد از بالا بودن مصرف سوخت خودروهای ساخت داخل و عدم هدف‌گذاری صنعت خودرو برای اصلاح این رویکرد اظهار کرد: سالانه ۳۲۰ میلیون بشکه معادل نفت خام انرژی در سامانه حمل‌ونقل کشور مصرف می‌شود.

دلاویز گفت: وزارت نفت با همه ظرفیت و توان خود برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور تلاش می‌کند، اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب مهم‌ترین گام تحول اساسی در صنعت خودروسازی کشور است.

 

مشروح متن سخنرانی مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت

محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت امروز در این مراسم با تاکید بر ضرورت توجه به دو بال توسعه و مصرف به عنوان موضوعات کلیدی کشور اظهار داشت: در بخش توسعه اگر تاریخ 500 ساله کشور را مطالعه کنیم متوجه خواهیم شد که مشکلات ما در این حوزه ریشه تاریخی دارد به طوری که برنامه های توسعه از آخر مشروطه به بعد تحت تآثیر فرهنگ رسوب کرده استبداد در ساختار سیاسی،اجتماعی و اقتصادی کشور بوده است.

وی یادآور شد: وابستگی ، میل به مصرف گرایی علاقه به بیگانه همه از مباحث مهم تاریخی است که تحت تآثیر همین فرهنگ آثار سوء خود را داشته است.به طوری که  در 200 سال گذشته از تاریخ معاصر ایران از 87 نخست وزیری که تا پیروزی انقلاب روی کار آمدند غیر از چند ستاره ای که خوش درخشیدند بقیه کلیه اقداماتشان اقتباس و کپی کردن برنامه ها در ذیل مولفه هایی است که به آن اشاره شد.

وی تأکید کرد: آنچه می تواند ما را از این مرحله عبور دهد تأکید و توجه  به نگاه از درون و به کار گرفتن شاخص های بومی و خودباوری است که این نگرش و اقدامات عملی مبتنی بر آن در همه مجموعه ها مانند ایران خودرو میتواند ما را با رساندن به باور ملی در مسیر توسعه پایدار و رونق بخشیدن به تولید داخل یاری دهد.

محسن دلاویز با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و تآکید معظم له بر "ما می توانیم"،اظهار داشت:

ما می توانیم در ذیل این رهنمودها برنامه های توسعه را که متاسفانه حتی بعد از انقلاب نگاهی مصرف گرا داشته است را اصلاح کرده و گام هایی موثر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برداریم.

وی با اشاره به توسعه صنعت دفاعی کشور در سال های اخیر خاطرنشان کرد: ما اگر در صنعت دفاعی علی رغم مشکلات  چالش ها و تحریم های ظالمانه بیگانه توانستیم از این مرحله عبور کرده و به تکنولوژی برجسته در جهان دست یابیم می توانیم به طور حتم با تکیه بر باور ملی و  توان داخل در صنعت خودرو نیز پیشرفت نماییم.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با تاکید بر لزوم توسعه صنعت خودروسازی کشور اظهار داشت: صنعت خودروسازی با ید با رویکرد افزایش دانش فنی  و توسعه توانمندی ملی خود را اصلاح  کرده  در مسیر توسعه قرار دهد.

وی در خصوص آمار  و ارقام نگران کننده مصرف انرژی در کشور گفت: میزان مصرف انرژی در ایران سه برابر متوسط جهانی و 5 برابر کشورهای پیشرفته دنیااست

محسن دلاویز مصرف انرژی در ناوگان حمل و نقل کشور را 5/1 تا 2 برابر متوسط جهانی عنوان کرد و گفت: کاهش شدت انرژی در این ناوگان با همکاری همه جانبه ارگان های ذیربط و در راستای  تغییرات فنی خودروهای ساخت داخل واصلاح قیمت سوخت و ایجاد فرهنگسازی ممکن خواهد شد.

وی تاکید کرد آمار و ارقامی که در خصوص میزان قاچاق سوخت و پرداخت یارانه ها در کشور وجود دارد مسیر کشور را به توسعه نخواهد برد.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با انتقاد از میزان مصرف سوخت  بالای خودروهای ساخت داخل و عدم هدف گذاری صنعت خودروسازی برای اصلاح این امر اظهار داشت: سالانه 320 میلیون بشکه معادل نفت خام  انرژی در سیستم حمل و نقل کشور مصرف می شود که 60 درصد از آلودگی هوای کلانشهرها در حوزه ناوگان حمل و نقل ایجاد می گردد.

وی  با اشاره به اینکه برای رسیدن به توسعه کشور، کاهش شدت انرژی و کاهش آلایندگی های زیست محیطی  و کاهش آمار تلفات جاده ای باید همه در کنار هم باشیم تاکید کرد: وزارت نفت با تمام ظرفیت و توان خود برای توسعه ناوگان حمل  نقل عمومی کشور تلاش می کند اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب مهمترین قدم تحول اساسی در صنعت خودروسازی کشور است.

شایان ذکر است در این مراسم جمالی معاون عمرانی وزارت کشور ،پور سید آقایی معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران، مقیمی مدیر عامل ایران خودرو و قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران و ازهمکاری های وزرات نفت  در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران تقدیر و تشکر کردند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829