اخبار

قدردانی رئیس کمیسیون انرژی مجلس از وزیر نفت: اولویت صنعت نفت در سیلاب اخیر حفظ جان مردم است

اولویت صنعت نفت در سیلاب اخیر حفظ جان مردم است

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نفت گفت: وزارت نفت به جای حفظ تاسیسات نفتی، حفظ جان و مال مردم را در اولویت قرار دارد، که این موضوع برای ما ارزشمند و ستودنی است.

به گزارش خبرنگار شانا، فریدون حسنوند امروز (جمعه، ٢٣ فروردین‌ماه) در نشست صمیمی وزیر نفت با نمایندگان استان خوزستان، اظهار کرد: همه مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع واقف هستند که تاسیسات نفتی، سرمایه استان خوزستان و کشور است و امروز در جنگ اقتصادی بخش نفت هدف حمله‌هاست و بخش اعظم تاسیسات تولید نفت در استان خوزستان مستقر است.

وی افزود: ما صمیمانه از اینکه مجموعه صنعت نفت کشور حفظ جان مردم ا در اولویت نخست خود قرار داد، سپاسگزاریم.

وزیر نفت تصریح کرد: سیل در استان خوزستان آغاز شده است و حداقل تا یک ماه آینده این استان و مناطق دیگر آن با آب‌گرفتگی روبه‌رو خواهد بود، بنابراین با وجود چنین شرایطی زمان مناسبی برای رسیدگی به مسائل دیگر نخواهد بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد آرامش روانی در میان مردم استان خوزستان تاکید کرد و افزود: مردم منطقه خوزستان اضطراب و نگرانی دارند، بنابراین ضروری است که اطلاع‌رسانی دقیق، به‌موقع و مناسب و همراه با آرامش انجام شود تا قدری از این التهاب موجود بکاهد.

حسنوند تصریح کرد: مجموعه صنعت نفت و به‌ویژه شخص آقای زنگنه بارها تاکید کرده‌اند که هیچ منعی برای ورود آب به داخل تاسیسات نفتی به‌منظور حفظ جان مردم و جلوگیری از خسارات وارده به آنان وجود ندارد، بنابراین خواهش ما این است که دوستان در حیطه اطلاع‌رسانی این مسائل، اخبار روزآمد و صحیح را انتشار دهند و از ابهام آفرینی‌ها برای مردم جلوگیری شود.

وی تسریع در پرداخت خسارت‌های وارده به مردم استان خوزستان و مناطق همجوار آن را ضروری دانست و خواستار شد: گروه‌های برآورد خسارت در استان خورستان به کار خود سرعت دهند و اولویت نخست آن‌ها پرداخت خسارت کشاورزان در اسرع وقت باشد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمال تهدید سیل و آبگرفتگی در شهرهای خرمشهر و آبادان وجود دارد، گفت: در مجموعه صنعت نفت کشور، شرکت‌های معین دیگر نیز می‌توانند کمک کنند تا از احتمال تهدید سیل به شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان که از هر دو سمت کارون و عراق تهدید آن وجود دارد، جلوگیری شده و کمتر متضرر شوند.

به گفته حسنوند؛ سیل بهانه‌ای بود تا د زیرساخت‌های تاسیسات نفتی در استان خوزستان بازنگری شود.

وی در پایان از تلاش‌های شبانه‌روزی دست‌درکاران مجموعه وزارت نفت برای کمک‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده قدردانی کرد و افزود: امروز حضور وزیر نفت و همکاران مجموعه صنعت نفت در استان خوزستان برای پیگیری وضع این منطقه، بی‌شک نویدبخش امید و حمایت هر چه بیشتر برای مردم بوده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829