اخبار

با هدف فرهنگسازی در مصرف بهینه سوخت جشنواره دانش‎آموزی بهسو برگزار می‎شود

جشنواره دانش‎آموزی «بهسو» به همت شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و با هدف فرهنگسازی در حوزه مصرف انرژی، از یکم بهمن ماه آغاز به‌کار می‏‎کند.


به گزارش خبرنگار شانا، شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت از برگزاری جشنواره‎ای مشتمل بر رشته‎های نقاشی، داستان‎نویسی، عکاسی، کاریکاتور و شعر را در سطح دانش‎آموزان مقطع متوسطه کشور خبر داده است. این جشنواره با هدف افزایش آگاهی و توجه کودکان و نوجوانان در زمینه اصلاح الگوی مصرف، حفاظت از منابع سوخت، ترویج فعالیت‎ها و اقدامات بهره‎ورانه در جامعه و تشویق آنها به عرصه آشنایی با توانمندی‎ها و استعدادهای خود، فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی از سنین نوجوانی، آشنایی دانش‎آموزان با بحث صرفه‎جویی انرژی و همراهی خانواده‎ها برای اجرای برنامه مشترک در زمینه کاهش مصرف انرژی در مقطع متوسطه برگزار خواهد شد.

محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت امروز (۲۹ دی) در جریان یک نشست خبری که با محوریت این جشنواره برگزار شد، در این زمینه گفت: بر اساس برآوردهای ما حدود ۶ میلیون دانش‎آموز مقطع متوسطه مشمول این طرح هستند که با درنظر گرفتن خانواده‎های این دانش‎آموزان، دربرگیری این طرح به حدود ۱۵ میلیون از جمعیت کشور می‎‏رسد.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در بحث اصلاح الگوی مصرف سوخت، ادامه داد: در بحث فرهنگسازی، دانش‎آموزان و بانوان می‎توانند نقش موثری ایفا کنند و از این جهت، جشنواره «بهسو» را با محوریت دانش‎آموزان در دستور کار قرار داده‎ایم.

بر اساس این گزارش، آثار ارسالی می‎تواند در زمینه فرهنگ عمومی جامعه، خدمات، صنعت، حمل و نقل و وسایل نقلیه، ساختمان و مسکن، لوازم خانگی، کشاورزی و انرژی‎های تجدیدپذیر باشد.

این جشنواره از ابتدای بهمن ماه کلید می‎خورد و دانش‎آموزان می‎توانند با مراجعه به سایت شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت به نشانی www.ifco.ir آثار خود را ارسال کنند.

اپلیکیشن جشنواره با عنوان «بهسو» از کافه بازار و سیب اپ نیز قابل دانلود است که دانش‎آموزان از طریق نصب نرم‎افزار مربوطه نیز می‎توانند نسبت به ثبت‎نام اقدام کنند.

دلاویز با بیان این‎که دانش‎آموزان تا ۲۲ بهمن برای ارسال آثار خود مهلت دارند، افزود: حدود ۶ میلیون دانش آموز مقطع متوسطه سراسر کشور مخاطبان این جشنواره هستند که از طریق پوسترهای ارسال شده به اداره‌های آموزش و پرورش ۳۱ استان سراسر کشور و تیزرهای پخش از طریق صدا و سیما و فراخوان در فضای مجازی و ارسال پیامک، اطلاع‎رسانی‎های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

هیئت داوران جشنواره دانش‎آموزی شامل ۲ نفر متخصص در زمینه عکاسی، ۲ نفر متخصص در زمینه داستان نویسی، ۲ نفر متخصص در زمینه نقاشی، ۲ نفر متخصص در زمینه شعر و ۲ نفر متخصص در زمینه کاریکاتور هستند و آثار پس از دریافت از طریق اپلیکیشن جشنواره و سایت www.ifco.ir توسط آنان مورد بررسی قرار می‎گیرد.

جشنواره دانش آموزی بهسو از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان شهر تهران، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورو بسیج وزارت نفت و شرکت قطار شهری تهران و حومه برگزار می‎شود و در اختتامیه این جشنواره که نیمه نخست اسفند برگزار می‌‏شود، ۲۵ نفر شامل ۵ نفر در بخش نقاشی، ۵ نفر داستان نویسی، ۵ نفر عکاسی، ۵ نفر کاریکاتور و ۵ نفر در بخش شعر به عنوان نفرات برتر انتخاب و همچنین از خبرنگاران سه رسانه که بهترین پوشش خبری را در این زمینه داشته باشند، قدردانی می‎شود.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

دیدگاه‌ها   

0 #1 سید کمال ابراهیمی 1397-10-29 20:15
سلام
ضمن تبریک برای تعیین مسیر در جامعه ی هدفی درست که تاثیرات حال و آینده ش به لحاظ توجه و شناخت اهمیت موضوع بهینه سازی که نه تنها در مصرف سوخت که در تمامی حوزه های مختلف مغفول مانده .
پیشنهاد می شود‌‌‌‌‌‌‌‌ که در مشوقهای مشارکت و توفیق و نگاه عمیق دانش آموزان به موضوع بهینه سازی تبلیغ و سازوکار آن فراهم شود تا آثار برگزیده در سیستمهای تبلیغاتی تحت مدیریت شرکت بهینه سازی مانند سالنهای مترو و .. امکانات در دسترس مدارس از جمله خود مدارس به عنوان آثار برتر و آفریننده ی اون معرفی میشود.
به نظر میرسد که عامل دیده شدن ، آثار مشارکت و تاثیرات بعد از آن رو پایدارتر و اهداف این طرح ارزنده را در ذهن جامعه ماندگارتر خواهد کرد .
با سپاس
پیروز و سربلند باشید
نقل قول کردن

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829