اخبار

ظرفیت های ماده 12 ، در همایش فرصت های سرمایه گذاری راه آهن ارایه شد

استفاده از ظرفیت های ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیردر توسعه حمل و نقل ریلی کشور توسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در همایش فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

ساسان کاظمی نژاد مدیر بهینه سازی در بخش حمل و نقل شرکت بهینه سازی با حضور در این همایش با ارایه گزارشی به بررسی ظرفیت های ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر برای سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ریلی و چالش های پیش رو پرداخت و گفت: ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیری یک فرصت طلایی است برای نهادهای دولتی تا با ارایه پروژه هایی که منتهی به صرفه جویی انرژی می شود از سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی استفاده کنند.

وی به رسالت شرکت بهینه سازی اشاره کرد و گفت: هدف این شرکت اجرا و حمایت از طرح ها و پروژه هایی است که در نهایت منجر به مهار مصرف افسار گسیخته انرژی در کشور می شود و رسیدن به توسعه پایدار و مصرف صحیح منابع انرژی می شود.
کاظمی نژاد به اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت بهینه ساز ی مصرف سوخت در راستای ماده 12 قانون رفع موانع تولید تاکنون اقدام به تعریف 20 میلیارد دلار پروژه بهینه سازی مصرف سوخت در سه حوزه ساختمان،صنعت و حمل نقل کرده است که از این رقم 7.5 میلیارد دلار آن به پروژه های توسعه حمل و نقل ریلی در بخش های باربری زیرساخت و مسافربری اختصاص یافته است.
وی در ادامه با ارایه آماری در خصوص استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی در کشورهای پیشرفته در مقایسه با ایران خاطر نشان کرد: درصد استفاده از حمل و نقل ریلی برای جابجایی مسافر و و بار در کشور های دانمارک 38 درصد، استرالیا 30.8 درصد آلمان 26.6 درصد می باشد در حالی که این رقم متاسفانه در کشور ما زیر یک درصد است.
وی تآکید کرد: توسعه حمل و نقل ریلی و انتقال سفرهای جاده ای به ریل علاوه بر امنیت و ایمنی بالاو کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کاهش مصرف سوخت را نیز همراه خواهد داشت.
لازم به ذکر است همایش فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی روز گذشته با حضور دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل ریلی و شرکت های تامین سرمایه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829