اخبار

ایجاد کار گروه مشترک میان راه آهن و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت

کار گروهی مشترک میان راه آهن و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برای شناسایی ظرفیت های مختلف در حوزه ریلی برای بهره مندی از ماده 12 قانون رفع موانع تولید ایجاد می‌شود. 

ساسان کاظمی نژاد مدیربخش حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در جلسه مشترک با  سعید رسولی عضو هیات مدیره راه آهن کشور  و بازدید از بخشهاي مختلف ایستگاه راه آهن تهران و مسير حومه اي تهران - كرج و ايستگاه راه آهن كرج،  با تاکید بر اقدامات موثر راه آهن برای استفاده عموم، به ویژه قشر محروم از خدمات ریلی گفت: راه آهن با احداث خطوط زیر سطحی علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت و کوتاه کردن مسیر به حرکت روان ترافیک جاده ای و شهری کمک کرده است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه حمل و نقل ریلی کشور، گفت: این اهمیت موجب شده است تا از 20 میلیارد دلار پروژه های صنعت نفت 7.5میلیارد دلار آن به پروژه های بخش ریلی اختصاص داده شود.

کاظمی نژاد با اشاره به اینکه 3 محور توسعه زیر ساخت، تهیه نیروی محرکه و کشش و توسعه ناوگان باری و مسافری مورد توجه و حمایت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت قرار دارد ، افزود: از راه آهن انتظار داریم تا از ظرفیت های بزرگ ماده 12 قانون توسعه به نحوه صحیح استفاده شود. 

وی با بیان مزیت های مختلف راه آهن از جمله ایمنی و مقرون به صرفه بودن سفر ریلی ، اضافه کرد: در حال حاضر به دلایل مختلف استقبال از سفر ریلی در میان اکثر افراد جامعه افزایش یافته که ضرورت حمایت از حمل و نقل ریلی را دو چندان می کند. 

مدیر بهینه سازی مصرف سوخت  در بخش حمل و نقل ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای بهره برداری ازظرفیت های ماده12 قانون توسعه دربخش ریلی، گفت:  این امر موجب خواهد شد تا برای دریافت امکانات بیشتر به دنبال مصوبات تازه در شورای اقتصاد باشیم. 

کاظمی نژاد با بیان اینکه علاوه بر ظرفیت 7.5 میلیارد دلاری ماده 12 قانون توسعه ، ظرفیت های دیگری نیز در این قانون برای توسعه بخش ریلی وجوددارد، افزود: در تازه ترین اقدام در این زمینه ، علاوه بر مصوبات قبلی هفته گذشته خرید  50 واگن را در این چارچوب مصوب کردیم.  

مدیر بهینه سازی مصرف سوخت  در بخش حمل و نقل تاکید کرد : مردم ایران استحقاق استفاده از بهترین خدمات را دارند و هر کس در هر مسئولیتی باید تمام تلاش خود را برای  خدمت به مردم بکار گیرد

 سعید رسولی عضو هیات مدیره راه آهن کشور  نیزدر این بازدید  ماده 12 قانون  رفع موانع تولید را شکل توسعه یافته بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 93 عنوان  و افزود: در قانون ماده  12 به کلیه دستگاه های اجرایی اجازه داده تا از سرمایه گذاری در اقداماتی که موجب هر نوع صرفه جویی انرژی  و افزایش بهره وری شود، حمایت و از محل قرارداد اصل سود سرمایه گذاری را به سرمایه گذار بازگردانند.  

وی با بیان اینکه راه آهن جزء اولين دستگاههاي كشور است كه ظرفيت ماده ١٢ را بخوبي شناخته و در روزهاي اول تصويب آن در سال ٩٣ با كار كارشناسي و تشكيل جلسات بسيار مفصل در سطوح مختلف موفق به اخذ مصوبه7.5  ميليارد دلاري از محل اين قانون از شوراي اقتصاد شد. 

 موضوع صرفه جویی سوخت در مصوبه سال93 شورای اقتصاد به عنوان موضوع  اصلی در توسعه حمل و نقل ریلی مطرح شده است، گفت: دراین بازدید مقرر شد در 3 حوزه زیر ساخت و زیربنا ، ناوگان( باری – مسافری )  و کشش از این ظرفيت استفاده شود.  

وی با یادآوری اینکه در گذشته بروز برخی از اشکالات در مسیر اجرای این قانون موجب ایجاد تردید در برخی فعالان بخش خصوصی شد ، اضافه کرد:  امضا و عملیاتی شدن 3 قرارداد تا یکشنبه هفته جاری، مقدمه ای برای استفاده از ظرفیت هفت و نيم میلیارد دلاری مصوبه شورای اقتصاد است و این امر موجب امیدواری مجدد بخش خصوصی برای استفاده از این قانون شده است.   

وی با اشاره به اینکه برای استفاده از  ظرفيتهاي مختلف موجود در استفاده از صرفه جويي حاصل از حمل و نقل ريلي و همکاری بهتر و مهم مقرر شد كارشناسان و متخصصين شركت راه آهن و انجمن صنفي شركتهاي حمل و نقل ريلي  در قالب كار گروهی با کارشناسان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت  همكاري و مشاركت نمايند.

وی افزود: بر این اساس میزان صرفه جویی سوختی که با انتقال بار و مسافر به ریل  يا اصلاح تقاطع هاي شبكه ريلي با جاده  و هر اقدام ديگر كه موجب كاهش مصرف سوخت و اتلاف انرژي شود  ، براي برخورداري از مزاياي ماده ١٢ قانون رفع موانع توليد شناسایی خواهد شد. 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829